به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در این سفر دو روزه که هدف از آن ارتقاء سیاست هسته یی تایوان است مائو چی- کوئو، معاون نخست وزیر تایوان ما یینگ- جو، رییس جمهور تایوان و جیانگ یی- هوان نخست وزیر این کشور را همراهی خواهد کرد.

به گزارش روزنامه تایپه تایمز، رییس جمهور تایوان و همراهانش قصد دارند پس از بازدید از نیروگاه گاز طبیعی یونگان و نیروگاه خورشیدی یونگان به نیروگاه هسته یی ما- آنشان بروند.

رییس جمهور تایوان قصد دارد صبح روز بعد با کارکنان این نیروگاه هسته یی دیدار و گفت وگو کند و پس از آن به شمال سفر خواهد کرد تا سری به چهارمین نیروگاه هسته یی تایوان که در منطقه گونگلیائو در دست ساخت قرار دارد بزند.

ما قصد دارد در گونگلیائو با کارگران این نیروگاه درباره تجربه کاری شان گفت وگو کند.

این سفر دو روزه رییس جمهور و نخست وزیر تایوان در حالی اتفاق می افتد که اعتراضات عمومی به ساخت چهارمین نیروگاه هسته یی تایوان همچنان ادامه دارد.

دلیلی اصلی نگرانی های مردم مربوط به ایمنی هسته یی این نیروگاه است؛ کارشناس نیز درباره هزینه های مربوط به تولید برق از طریق منابع هسته یی و تاثیر اقتصادی توقف ساخت این نیروگاه هسته یی اختلاف نظر دارند.

یک سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان اعلام کردکه با توجه به رسانه هایی که این سفر دو روزه را پوشش می دهند، ما قصد دارد این از این فرصت استفاده کرد و سیاست های انرژی دولت را توضیح داد وعلاوه بر آن به مزایا و نقاط منفی جایگزینی انرژی هسته یی با منابع دیگر انرژی اشاره کند.