به گزارش پارس، غلامعلی جعفرزاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمی توان گفت که نیازی به تبلیغات محیطی و میدانی وجود ندارد بلکه حداقل هایی برای این نوع تبلیغات باید وجود داشته باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما اسراف پسندیده نیست.

وی با اشاره به مشکل روزنامه ها برای تهیه کاغذ تصریح کرد: در شرایطی که صنایع چوب و کاغذ هزینه قابل توجهی دارند، اینکه پوسترهایی در کاغذهای گرانقیمت چاپ شود و بعد زیر دست و پای مردم بیفتد، مردم را ناراحت می کند و موجب رنجش خاطر آنها می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با طرح این سوال که منابع اعتباری کاندیداها برای تبلیغاتشان چیست، یادآور شد: به هرحال تبلیغات هزینه قابل توجهی دارد و هیچ کاندیدای ریاست جمهوری نمی تواند بگوید که زیر میلیاردی خرج کرده است. مردم هم می پرسند که این ارقام میلیاردی از کجا تامین می شود.

جعفرزاده ادامه داد: منابع کاندیداها برای تبلیغاتشان یا دولتی است یا خصوصی. هزینه کردن از منابع دولتی اصلا مجاز نیست و اگر هم از امکانات دولتی توسط کاندیدایی استفاده شود، پسندیده نیست. بخش خصوصی هم برای کسی مجانی هزینه نمی کند بلکه ممکن است مطامع داشته باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم نظارت نهادهای ناظر بر تبلیغات انتخابات، افزود: این نهادها مثل شورای نگهبان باید از کاندیاها حساب و کتاب بخواهند و به عنوان امین مردم بگویند که هزینه تبلیغات فلان کاندیدا را بررسی کردند و جای سوال در این باره وجود ندارد، در این صورت خیلی ها قانع می شوند و این را قبول دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کاندیداها به هیچ نهادی برای تبلیغاتشان پاسخگو نباشند، پذیرفته شده نیست زیرا هزینه تبلیغات در ۳۱ استان و ۲۹۰ شهرستان، با یک حساب سرانگشتی از میلیارد تجاوز می کند و نمی توان گفت که همه اینها از منابع شخصی هزینه شده است. البته منظور این نیست که کاندیداها مشخصا اعلام کنند چه کسی برایشان خرج کرده، اگر یک مرجع مشخصی این را تعیین کند، برای مردم پذیرفته شده است.

جعفرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد می تواند در زمینه هزینه کردن کاندیداها برای تبلیغات ورود کند و از آنها سوال کند که منابع را از کجا آورده اند و در نهایت هم گزارش نهایی بدهند که شبهه و رانتی وجود نداشته و تعهدی ایجاد نشده است.

نماینده مردم رشت با تاکید بر لزوم حل مسائل مربوط به عدم شفافیت هزینه های انتخابات خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا اینطور نیست که هزینه ای شود اما حساب و کتابی پس داده نشود.