به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی باقری صبح امروز در نشست خبری صبح امروز خود، با بیان اینکه" جلیلی تاکید دارد که در عرصه تبلیغات و انتخابات باید از تخریب دیگر کاندیداها خودداری کرده و با روش ایجابی عمل کنیم" ، اظهار کرد: در واقع نامزدها باید برنامه ها و اهداف خود را تبیین کنند و از هرگونه کار سلبی مغایر با قوانین و مقررات و آداب اسلامی بپرهیزند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۴ خرداد گفت: ما انتخابات را صرفا یک موضوع داخلی نمی دانیم بلکه آن را عرصه ای برای ثبات هرچه بیشتر جمهوری اسلامی می دانیم.

رییس ستاد انتخاباتی جلیلی با بیان اینکه" دشمنان می خواهند رقابت های سیاسی در کشور منجر به عدم ثبات شود، همان طور که در سال ۸۸ این موضوع را پیگیری می کردند و با حضور به موقع مردم این توطئه خنثی شد" ، گفت: ان شاءالله ما شاهد رقابتی پرشور در عرصه انتخابات خواهیم بود که نتیجه آن ثبات سیاسی هرچه بیشتر در کشور است.

باقری همچنین درباره اظهارنظر برخی رسانه ها مبنی بر اینکه جلیلی کاندیدای دولت است، با رد این موضوع، به سوابق جلیلی در عرصه نظری و عملی اشاره کرد و گفت: سوابق آقای جلیلی بیانگر این است که ایشان به طور کامل التزام عملی به ولایت فقیه دارند و همواره در مسیر منویات رهبری و انقلاب اسلامی حرکت کرده اند و این موضوع در عملکرد اجرایی ایشان نیز به خوبی دیده می شود و دلایل بارزی برای اثبات این گزاره وجود دارد.

وی با بیان اینکه" طبق تاکید امام (ره) ، ما به جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر اعتقاد داریم" ، ابراز عقیده کرد: بکار کردن الفاظی چون بهار را انحرافی و این را ناشی از عدم آگاهی افراد از جامعیت مبانی دینی و اسلامی سیاسی برای اداره جامعه می دانیم، یا اینکه خودآگاه یا ناخودآگاه این افراد به دنبال نفی حاکمیت اسلام سیاسی هستند.

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با تاکید بر اینکه" جلیلی در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی که همان گفتمان امام و رهبری است حرکت می کند و به آن اعتقاد دارد" ، گفت: ایشان این موضوع را در عمل نیز نشان داده است و تنها نامزدی است که در این دوره بر گفتمان انقلاب اسلامی تاکید زیادی دارد و در واقع تحقق این گفتمان را موجب افتخار نظام، مردم و مسلمانان و الگویی برای ارائه می داند و هرگونه شائبه ای مبنی بر انتساب ایشان به جریان هایی که خارج از چارچوب منویات رهبری حرف زده اند یا عمل کرده اند به هیچ وجه قابل قبول نیست و ایشان تاکید دارند که مبنای گفتمانشان انقلاب اسلامی است.

باقری همچنین با بیان اینکه" گفتمان انقلاب اسلامی در هر عرصه ای که وارد شده، آن عرصه متحول شده و توانسته پیشرفت کند" ، گفت: برخی به دنبال این هستند که برخی از ناکامی ها را معلول تمسک به ارزش ها قلمداد کنند در حالیکه این اشتباه است و هر جا به این گفتمان تکیه کرده ایم توانسته ایم پیشرفت کنیم و تاکید آقای جلیلی بر گفتمانی است که همه مردم ما دور آن جمع شده اند و در واقع نقطه قوت ما بوده است.

وی در برابر این پرسش که" گفتمانی که جلیلی انتخاب کرده است، در سال ۸۴ و ۸۸ نیز مورد استفاده قرار گرفته؛ به چه میزان فکر می کنید که این گفتمان مورد استقبال مردم قرار بگیرد؟ " ، پاسخ داد: نمی دانم چه کسی جواب باید بدهد که این گفتمانی که اکنون بر آن تاکید داریم و قبلا نیز مورد استفاده قرار گرفته عیب است یا مزیت. به هر حال در طول تاریخ افراد زیادی بودند که به طور مثال پرچم اسلام را بلند کردند و به دنبال تحقق اهداف و مقاصد اسلام به عنوان مکتب راهگشا برای زندگی سیاسی و اجتماعی بشر بودند و این نشان دهنده ظرفیت بسیار زیاد این گفتمان است ولی ممکن است برخی در مسیری که طی کرده اند دچار لغزش شده باشند یا انحرافاتی ایجاد شده باشد یا اقدامات به درستی طراحی نشده باشد و با توجه به طول تاریخ، این یک امر غیرطبیعی نیست.

رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی اضافه کرد: گفتمانی که آقای جلیلی دارند کاملا مشخص است و شخصیت ایشان نیز در ذهن مخاطبانشان کاملا پذیرفته شده است و من بارها گفته ام که آقای جلیلی در عرصه انتخابات نه بدیلی دارد و نه بدلی.

باقری با بیان اینکه" گفتمان ایشان همواره مبتنی بر ارزش و آرمان هایی است که رهبر معظم انقلاب پرچمداری آن را بر عهده دارند" ، این موضوع را که جلیلی کلی گویی می کند، رد کرد و گفت: من این سخن را قبول ندارم که آقای جلیلی کلی گویی می کند و ایشان در هر سخنرانی خود نکات جدیدی را مطرح می کنند و در ارتباط با موضوعات مختلف با توجه به گفتمانی که دارند ورود می کنند. از طرف دیگر برنامه ها و دیدگاه های ایشان در دو سایت دکتر جلیلی و همچنین مسیر منعکس می شود.

وی همچنین با بیان اینکه" تاکنون ستاد انتخاباتی جلیلی در مورد جایگاه آرای وی نظرسنجی کرده است یا خیر؟ " ، گفت: وقتی آقای دکتر جلیلی وارد عرصه انتخابات شدند به عنوان شخصیت مستقل وارد عرصه شدند و نامزد هیچ دسته و گروهی نبودند؛ البته بعدا افراد یا تشکل هایی از ایشان حمایت کردند ولی ایشان شخصیت مستقل هستند. همچنین افرادی نیز از ایشان حمایت می کنند و این دو مساله مغایرتی با یکدیگر ندارد.

رییس ستاد انتخابات جلیلی ادامه داد: آقای جلیلی در هنگامی که دیدند از نگاه ایشان کسی به عنوان پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی در بین کاندیداهای ثبت نام کننده وجود ندارد، وارد این عرصه شدند و تا آخر نیز در صحنه حضور خواهند داشت.

باقری همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: پیشنهاد شده که مناظره ای درباره روند مذاکرات هسته یی بین نماینده آقای جلیلی و آقای روحانی در صداوسیما برگزار شود و به احتمال زیاد نماینده آقای جلیلی من باشم چراکه با برگزاری چنین مناظره ای ذهنیت مردم در مورد این مسائل به طور کامل روشن می شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد فشارهای اقتصادی موجود بر مردم گفت: فشارهایی که دشمنان به کشور وارد می کنند، نشان دهنده قدرت ماست و اگر ما این قدرت را نداشتیم آنها نمی آمدند که امکانات خودشان را علیه ما بسیج کنند.

باقری با بیان اینکه" مقاومت ما در برابر این فشارها و خواسته های دشمن، آنها را مجبور کرد که در دیدگاه های خود تعدیل کنند، گفت: تا آنجا که اکنون خود آنها پیشنهاد لغو تحریم ها را می دهند و ما مصداق آنها را در مورد لغو تحریم ها نپذیرفتیم در حالیکه قبلا آنها از موضع دیگری وارد بحث و گفت وگو می شدند. فشارها در خیلی از عرصه ها باعث شده که قابلیت هایی که در کشور وجود داشته و ما کمتر به آن قبلا توجه می کردیم شکوفا شود. مثلا فشارهایی که اکنون در عرصه اقتصادی وجود دارد باعث شده که ما به توانمندی های خودمان در داخل در این عرصه توجه بیشتری کنیم و سعی کنیم که این توانمندی ها را بیشتر شکوفا کنیم.

رییس ستاد انتخابات جلیلی در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم مردم ایران در ۲۴ خرداد به کسی رای بدهند که نماد عزت ایران باشد و در راستای عزت و پیشرفت ایران و تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند و مردم نیز بتوانند استعداد خود را در عرصه های مختلف بروز دهند.