به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ای که از سوی بخش رسانه ای حزب مسلم لیگ نواز پاکستان منتشر شد، آمده است: حمله پهپاد آمریکایی نه تنها نقض حاکمیت و تمامی ارضی کشورمان بود بلکه اقدامی است که به عنوان نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل اعلام شده است.

روز پنج شنبه طالبان پاکستان اعلام کرد که پس از کشته شدن دومین مقام این گروه در حمله پهپاد آمریکایی از پیشنهاد خود برای مذاکرات صلح با دولت پاکستان عقب نشینی می کند.

" ولی الرحمان" ، مقام شماره دو طالبان پاکستان چند روز پیش هنگامی که یک پهپاد آمریکایی خانه ای را در منطقه وزیرستان شمالی مورد حمله قرار داد، کشته شد.

حمله روز چهارشنبه پهپاد آمریکایی نخستین حمله از این نوع از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان در تاریخ ۱۱ مه بود که در آن حزب مسلم لیگ نواز به پیروزی رسید.

این بیانیه خاطرنشان ساخت که یکی از دستیاران نزدیک نواز شریف، نخست وزیر آتی پاکستان روز جمعه با" ریچارد هوگلند" ، کاردار سفارت آمریکا در این کشور دیدار کرد و پیام نواز شریف را در خصوص حمله اخیر ابلاغ کرده است.

در این بیانیه تاکید کرد: نواز شریف که قرار است در تاریخ پنجم ژوئن نخست وزیری را تقبل کند، نگرانی جدی و نارضایتی عمیق خود را ابراز کرده است.

این بیانیه افزود که دستیار نخست وزیر آینده پاکستان در گفت وگوی خود با مقام آمریکایی در این کشور تاکید کرد که حمله پهپاد آمریکایی که چند روز پس از سخنرانی مهم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا انجام شده شدیدا تاسف اور بوده بویژه آنکه رئیس جمهوری آمریکا صحبتی از اجرای یک سیاست جدید که تضمین احتیاط و مراقبت بیشتری در استفاده از این تکنولوژی ارائه کند، به میان آورده بود.

گروه طالبان پاکستان وعده داد که انتقام مرگ ولی الرحمان را خواهد گرفت.

این گروه همچنین گفت که دولت پاکستان را مسئول این حمله می داند. دسامبر گذشته حکیم الله محسود رئیس گروه تحریک طالبان پاکستان پیشنهاد مذاکره به دولت این کشور داد اما شرایطی را برای آن مطرح کرد و تاکید داشت که نیروهای وی هرگز سلاح های خود را تحویل نخواهند داد.

این در حالی است که ولی الرحمان به نسبت حکیم الله محسود به عنوان یک نیروی میانه روتر در نظر گرفته می شد و این گمان وجود داشت که وی در مذاکرات احتمالی ایفای نقش خواهد کرد.

واشنگتن، ولی الرحمان را به سازماندهی حملات علیه نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان متهم کرده و همچنین وی را در ارتباط به یک حمله انتحاری در سال ۲۰۰۹ در یک پایگاه آمریکایی در افغانستان که باعث کشته شدن هفت مامور سازمان سیا شد، تحت تعقیب قرار داده بود.