به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) اظهار کرد: نامزدی باید از سوی مردم در مرکز توجه قرار گیرد که برای اسلام مفیدتر باشد و بهره مندی اسلام از او در قیاس با سایر کاندیداها بیشتر باشد، در همین راستا رییس جمهور منتخب مردم باید کسی باشد که اسلام از او بهره بیشتری ببرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مدیریت عظیمی که رسانه ملی انجام در راستای شناسایی بهتر چهره و آثار وجودی کاندیداها انجام داده، قابل تقدیر است، این مساله موجب شده مردم در اقصی نقاط کشور، براساس تدبیر و تبلیغات عادلانه با کاندیداها آشنا شوند و همچنین جلوی هزینه های نابجای تبلیغاتی گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر به خاطر بلوغ و رشدشان قابل تقدیرند چراکه آنان از حرکت های غیرارزشی و شیطانی و از تبلیغات و هرزه گری هایی که متاسفانه در سال ۸۸ در کشور رخ داد، پرهیز کردند.

علم الهدی به نامزدهای ریاست جمهوری تذکر داد: اگر می خواهید خودتان را به مردم عرضه کنید، نباید در رسانه جمعی و پرمخاطب که اقشار دیگر جوامع نیز شاهد آن هستند، از فقر، فلاکت و ناتوانی مردم در مشکلات اقتصادی دم بزنید که بدین وسیله صلاحیت خود را به مردم نشان دهید، زیرا دولت کنونی ۱۰ میلیون و چند صد هزار نفر از مردم را صاحب مسکن و منزل کرده است، همچنین نباید از دیگر دستاوردهای این نظام همچون فناوری و توسعه دانش بنیادی که روزافزون است، چشم بپوشید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری نباید به مردم وعده دهند، چراکه وعده مردم را جذب نمی کند، تصریح کرد: نامزدها باید چگونگی حل مشکلات و مسائل جامعه را شرح دهند، زیرا مملکت بر پایه و اساس استوار است و هیچ کس نخواهد توانست آن را برهم بزند، نامزدها باید برنامه پنج ساله توسعه را مدنظر قرار دهند و این که با برقراری ارتباط با آمریکا و اروپا می شود ۳۰ میلیارد دلار ارز از سایر بانک های دنیا به کشور وارد کرد، کاری نیست که در اختیار و تصمیم سلیقه ای و شخصی کاندیداها باشد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: چهار سال پیش در این مملکت مردم هم فتنه و هم فتنه گران را به خاطر دارند. همچنان که ضدانقلاب در کشور یک اقلیتی بیش نیست و آنان بودند که شعار جمهوری ایرانی را به جای جمهوری اسلامی سر دادند. هم اکنون نامزدهای ریاست جمهوری نباید این مساله و فتنه گری را از یاد ببرند.

علم الهدی با اشاره به اینکه ۱۸ رجب مصادف با حادثه ای در زندگی پیغمبر بود که در ظاهر حادثه و در واقع یک نکته الگویی بود که در سیره رسول الله به ثبت رسید، افزود: در چنین روزی جبرئیل از سوی خداوند بر پیغمبر نازل شد و از ایشان خواست که از بین دو طفل خردسال، یعنی حسین بن علی (ع) و ابراهیم فرزند خود حضرت، یکی را برگزینند چراکه یک طفل باید قربانی طفل دیگر می شد. حضرت با تدبیر، امام حسین (ع) را به عنوان انتخاب خود به جبرئیل اعلام کرد.

علم الهدی ادامه داد: عمل پیغمبر توجیهی عاطفی نبود بلکه امری کاملا عقلانی بود. چراکه حضرت بر این مساله واقف بودند که اسلام از امام حسین (ع) نسبت به فرزندش ابراهیم بهره بیشتری خواهد برد.

امام جمعه مشهد، با تاکید بر اینکه ما نیز باید سیره پیغمبر را اسوه خود قرار دهیم، ادامه داد: ما در عرصه انتخابات با چنین مساله ای روبه رو هستیم. و باید کسی را به عنوان رییس جمهوری برگزینیم که نسبت به دیگر کاندیداها، بیشتر باعث احیا و قوام دین شود.