به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسین طلا در حاشیه همایش برگزارکنندگان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا که با حضور تمدن استاندار تهرا ن، نوری مدیرکل برگزاری انتخابات کشور و مسوولان برگزاری انتخاباتی تهران در تالار آبگینه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما نگرانی درباره انتخابات شهر و روستا داریم، مبنی بر این که شورای شهر و روستا در مورد برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی اظهار نظر می کند که در کنار یک انتخابات سیاسی یعنی انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و نگرانی ما این است که انتخابات شوراها نیز سیاسی شود.

وی اظهار کرد: در استان تهران ۴۱۷۵ نفر داوطلب عضویت برای ۴۶۰ کرسی شورای روستا بودند در ۴۱ شهر تهران نیز ۴۵۳۹ نفر داوطلب شدند. از کسانی که داوطلب عضویت در ۴۱ شورای شهر بودند ۶۴۴ نفر توسط هیات های اجرایی که ریاستش برعهده فرماندار است رد صلاحیت شدند از این میان ۶۰۰ نفر به هیات عالی نظارت اعتراض کردند و پس از بررسی های انجام شده ۳۱۴ نفر تایید و ۲۸۶ نفر دوباره رد شدند و به ردشدگان دوباره اعلام شد، می توانند اعتراض خود را به هیات اجرایی اعلام کنند، اکنون بررسی های درباره داوطلبان در هیات نظارت به اتمام رسیده است.

طلا افزود: در خود تهران نیز با احتساب ۱۰۵ نفر که برای شهر ری ثبت نام کردند جمعا ۱۹۶۰ نفر یعنی به ازای هر کرسی ۶۱ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر شدند. از این تعداد هیات های اجرایی ۲۱۰ نفر رد صلاحیت شدند که ۲۰۰ نفر آنان اعتراض کردند و از بین ۹۱ نفر دوباره پس از بررسی هیات نظارت تایید شدند و تاکنون ۱۶۱۱ نفر از ۱۹۶۰ دواطلب برای شورای شهر تهران داوطلب شدند که به ازای هر کرسی ۵۱ نفر می شود.

وی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر این که چرا در این دوره بحث احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا بیشتر از دفعات قبل مورد توجه قرار گرفت، گفت: مسئله اول این است که تهران پایتخت است، دوم این که در بودجه بندی مقرر برای این شهر ۱۱هزار میلیارد تومان در نظر گرفته می شود که ده برابر بودجه لندن است واین مورد نظر گروه های سیاسی است، اما این که چه کسی عضو شورای شهر شود، برای ما مهم نیست مهم این است فرد مورد نظر فرایند بررسی صلاحیت را برای ورود به شورای شهر طی کرده باشد.

وی در پایان اظهارات خود گفت: براساس قانون تبلیغات اعضای شورای شهر از ۱۶ خرداد تا ۲۴ ساعت بیش از برگزاری رای گیری است کاندیداها باید مراقب باشند که مرتکب تخلف نشوند، چرا که تبلیغات زود هنگام هم بی اخلاقی است و هم غیرقانونی است و در صورت تخلف طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

در این همایش همچنین سرهنگ کریمی معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ از انجام برنامه ریزی های لازم برای تامین امنیت انتخابات در شعب مختلف خبر داد و گفت: نیروی انتظامی آمادگی صد در صد دارد و همه پیش بینی ها در جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات و تامین امنیت آن و کمک به تحقق حماسه سیاسی انجام شده است.