به گزارش پارس، مهر به نقل از روزنامه" فرانکفورتر آلگماینه" ، صدر اعظم آلمان همچنین بعد از لغو تحریمهای تسلیحاتی علیه شورشیان سوری از طرف اتحادیه اروپا تحویل سلاح به این منطقه را قاطعانه رد کرد.

وی روز گذشته در برلین اظهار داشت که آلمان به هیچ وجه و بی تفاوت نسبت به اینکه دیگر کشورهای اروپایی چگونه در این راستا عمل می کنند سلاح به منطقه جنگی سوریه ارسال نخواهد کرد.

صدراعظم آلمان همچنین تاکید کرد که در اتحادیه اروپا این توافق به دست آمده است که قطعنامه اقتصادی علیه نظام بشار اسد همچنان پابر جا باقی بماند.

مرکل همچنین تصریح کرد که اگر چه در تحویل سلاح به شورشیان هیچ موضع مشترکی در اتحادیه اروپا وجود ندارد، اما اتحادیه اروپا می تواند نقش مهمی را در کنفرانس تصمیم گرفته شده برای حل بحران سوریه ایفا کند.

" ناوی پیلی" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز گذشته در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو از جامعه بین المللی درخواست کرد که از تحویل سلاح به سوریه اجتناب کنند.

وی افزود: پیغام این دیدار ما باید واضح باشد و آن اینکه ما درگیریها در سوریه را با سلاح، مهمات، سیاست یا مذهب دامن نزنیم.

" ناوی پیلی" همچنین خاطر نشان کرد که اگر شرایط در سوریه تغییر نکند یا بدتر شود کشتارها در بین گروههای مختلف ملی شدت می گیرد. بنابراین باید تحویل سلاح متوقف شده و تلاشها برای یک راهکار دیپلماسی تقویت شود.