به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اعضای ائتلاف پیشرفت همگی می خواهند تا آخر در صحنه بمانند، گفت: در ائتلاف بحث بر این بود که براساس مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی این ائتلاف پیش برود.

وی افزود: تا زمان قبل از ثبت نام کلیت کار بر پایه برادری و همراهی بود که اکنون نیز همین وضعیت حاکم است ولی شرایط سیاسی طوری شد که سه کاندیدای ائتلاف ۲+۱ در انتخابات ثبت نام کردند و بعد از آن نیز صلاحیت شان احراز شد.

قالیباف گفت: بعد از احراز صلاحیت ها به دلیل مشغله کاری فرصتی فراهم نشد تا ما سه نفر جلساتی را برگزار کنیم که این کار شب گذشته انجام شد، توافق پیش از این بر این بود که تصمیم گیری براساس نظرسنجی ها انجام شود، البته بنده همواره در این جلسات به سهم خود سکوت کرده و نظری ندارم.

وی توضیح داد: از آنجا که در نظرسنجی ها وضعیتم نسبت به دوستان دیگر مناسب تر است، این فکر را می کنم که اگر بخواهم نظری را در این جلسات ارائه دهم، شاید دوستان فکر کنند که می خواهم به آنها فشار بیاورم به همین دلیل هیچ مصاحبه ای یا اظهارنظری را از من نشنیده اید.

این عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: ما به مردم قول دادیم که در ۱۶،۱۷ یا ۱۸ خرداد درباره گزینه نهایی این ائتلاف تصمیم گیری کنیم، بنابراین بنده همواره در این خصوص اظهارنظری نکردم ولی بنده چون به قولم در ائتلاف پایبندم، اینکه قرار باشد تا آخر بمانیم تا مردم ما را انتخاب کنند یا ۱۶ خرداد تصمیم گیری کنیم بنده به همه این موارد پایبندم.