به گزارش پارس به نقل از کیهان، فاطمه و یاسر هاشمی یک ماه پیش در مراسم اعلام نامزدی حسن روحانی حضور داشتند اما ثبت نام هاشمی در یک ربع آخر مانده به پایان وقت ثبت نام نامزدها، تکلیف نامزدی حسن روحانی را به محاق برد. با این حال و در پی عدم احراز صلاحیت هاشمی، به نظر می رسد وی به حمایت از روحانی تمایل دارد. دراین باره قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی از جزئیات دیدار این نامزد انتخابات با هاشمی رفسنجانی خبر داد و به خبرگزاری مهر گفت: آنچه بنده از این دیدار نقل می کنم براساس آن چیزی است که آقای روحانی برای بنده و اعضای ستاد نقل کرده است


ترکان افزود: روحانی به دیدار آقای هاشمی رفته و ایشان تاکید کرده اند که رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باید تا پایان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری با قدرت در عرصه حضور داشته باشد.
وی تصریح کرد: آقای هاشمی خطاب به روحانی گفته است که شما با قدرت به فعالیت خود در انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهید و بنده هم به موقع دراین باره اقدام خواهم کرد.


محمد نعمت زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز درباره آخرین توصیه هاشمی به روحانی گفت: روز گذشته آقای روحانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی ملاقات داشت و ایشان خواستار دوری از فضای گله گذاری و تخریب ها شد.


وی افزود: آقای هاشمی خطاب به روحانی گفته که شما با قدرت به فعالیت خود در انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهید و بنده هم به موقع دراین باره اقدام خواهم کرد.


این اظهارات در حالی است که پیش از این محمد هاشمی رئیس دفتر هاشمی و مجید انصاری از اعضای ستاد انتخاباتی وی اعلام کرده بودند اصلاح طلبان پس از عدم احراز صلاحیت هاشمی نامزدی در انتخابات ندارند.
از سوی دیگر هنوز خاتمی و طیف اصلاح طلبان نزدیک به وی موضع روشنی اتخاذ نکرده اند. خاتمی که با زیرکی از نامزدی شانه خالی کرده و به تعبیر برخی محافل اصلاح طلب هاشمی را به میدان هل داده، چند بار با عارف ملاقات کرده اما حاضر نشده از معاون اول خود در دولت اصلاحات به طور علنی حمایت کند. طیف مجمع روحانیون و حزب مشارکت چندان دل خوشی از روحانی ندارند و از عارف نیز به خاطر شکستن قرق تحریم انتخابات و اعلام نامزدی مستقل ناراحتند. آنها در عین حال یک بار در انتخابات ۱۵ماه پیش مجلس، گزینه تحریم را تجربه کرده اند که سودی در پی نداشت اما همسویی این طیف با جبهه ضدانقلاب و اپوزیسیون را آشکارتر کرد.
در همین حال گفته می شود روحانی و عارف به طور جداگانه با هاشمی ملاقات کرده اند.