به گزارش پارس به نقل از مهر، پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف افزود: تخریب سلاح کسانی است که منطق رقابت را قبول ندارند و تلاش می کنند ناتوانی خود را با نگاه سلبی به دیگران و تخریب رقبای توانمند پنهان نموده و ذهن مردم را از انتخاب فرد شایسته منحرف کنند. حال آنکه تحولات سالهای اخیر به افزایش شناخت و آگاهی مردم منجر و ثابت شد که تخریب دیگر جواب نمی دهد.

وی با انتقاد از رویکرد تخریبی مدعیان حمایت از برخی کاندیداها گفت: رهبر انقلاب بارها به لزوم تبعیت از قانون و نظر شورای نگهبان تاکید کردند. در حالیکه حتی بزرگانی چون آیت الله هاشمی به نظر این شورا در احراز صلاحیت ها تمکین کردند، تخریب و هتک حیثیت کاندیداها زیر سوال بردن شورای نگهبان و ایستادن در برابر قانون است.

وی ادامه داد: دشمنان، قالیباف را تخریب می کنند چون از اندیشه ناب جهادی و زنده ماندن فرهنگ شهادت در کشور هراس دارند و از ساخته شدن ایران و از ایران سربلند وحشت می کنند. کسانی که به گواه تاریخ دنبال تاراج سرمایه های ملی ایرانیان و تصویر کردن ملتی ذلیل و ناتوان از ما بوده اند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف گفت: متاسفانه در داخل کشور نیز بازماندگان همان تفکری که با ترویج فضای افشاگری و پرده دری ۸ سال بحران آفرینی کردند، رویه تخریب را ادامه می دهند.

اسماعیلی ادامه داد: مردم هوشیار هستند و باور دارند آنها که تخریب و افشاگری آغاز کردند، خودشان به بزرگترین فسادها آلوده شدند. تخریب کنندگان قالیباف از این نگرانند که مردم با حضور و انتخابی آگاهانه در انتخابات پیش رو بساط کسانی را که با ریا و تحجر ظرفیت های بزرگی را از نظام و ملت ایران گرفتند، جمع کنند.

وی گفت: سابقه این افراد نشان می دهد که همواره از رهبری، قانون، اخلاق و مردم عبور کرده اند و خوش نشینی در انقلاب را به هزینه دادن و تلاش در میدانهای سخت ترجیح می دهند. افرادی که رهنمودهای رهبری را همواره تفسیر به رای می کنند.

سخنگوی ستاد قالیباف با اشاره به اینکه « تخریب دیگران شیوه دینداران نیست» ، گفت: تاکید دکتر قالیباف به ستاد و همه فعالان و هواداران ایشان رعایت حداکثری قانون و اخلاق، و تلاش برای حفظ آرامش مردم و انتخاب شایسته تر آنها در فضای رقابتی سالم است.

اسماعیلی افزود: رعایت احترام نسبت به سایر کاندیداها و رویکرد ایجابی محور فعالیت ما است و امیدواریم کاندیداهای محترم و ستادهایشان در برابر استفاده هوادارانشان از تخریب سکوت نکنند.

وی با تاکید بر تفاوت مرزهای نقد و تخریب، گفت: ماده ۷۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح دارد که درج مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی توسط کلیه رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و سایر شبکه های مجازی جرم است.

سخنگوی ستاد قالیباف در پایان گفت: دستگاههای قضایی و امنیتی هوشیار هستند و مطمئن هستیم با ورود سریعتر به تخریب های رسانه ای، سلامت و شادابی فضای انتخابات را تضمین می نمایند.