به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: این درگیری ها عصر روز گذشته نزدیک روستای" عقیبه" واقع در منطقه عفرین از مناطق روستایی شهر حلب رخ داد که به کشته شدن دست کم ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن از اعضای گردان التوحید، از گروه های اصلی مخالفان سوریه در شمال این کشور، انجامید. هنوز اطلاعاتی از میزان تلفات کردها در دست نیست.

یکی از اعضای کمیته مردمی کردهای شمال سوریه نیز گفت: این درگیری ها بعد از آن روی داد که گروهی مسلح از گردان التوحید به منطقه تحت کنترل ما حمله کرده و خواهان تسلط بر ایست بازرسی ما شدند.

در این درگیری ها فرمانده گروه مهاجم به همراه ۶ فرد مسلح دیگر کشته شدند.

به گفته منابع کردها، گردان های التوحید با استفاده از خمپاره و مسلسل های سنگین به روستای عقبه نیز حمله کردند، در این درگیری ها که یک شب به طول انجامید، چن تن از اعضای کمیته کردها زخمی شدند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر در سوریه از وقوع درگیری هایی میان کردهای سوریه و مخالفان مسلح در استان الحسکة واقع در شمال شرق سوریه خبر داد اما به وجود ارتباط بین این درگیری و دو حادثه گذشته اشاره ای نکرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: درگیری های خشونت آمیزی بین کردهای سوریه و گردان های مخالف سوری در تل حلف در شهر راس العین رخ داد که چهار تن از نیروهای وابسته به مخالفان سوری در این درگیری ها کشته شدند.

رامی عبدالرحمان، رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه نیز علام کرد: درگیری هایی میان جبهه النصرة و کمیته حمایت مردمی کردها درشهر راس العین رخ داده است.

وی ادامه داد: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که دلیل این درگیری ها ربوده شدن دو تن از اعضای جبهه النصره به دست کردهای سوری بوده است.