به گزارش پارس ، « میساء صالح» نماینده پارلمان سوریه در گفت وگو با فارس بر وجود توطئه ای سامان یافته از سوی امپریالیسم و صهیونیسم تأکید کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه و با توجه به اینکه این کشور درگیر جنگ جهانی ۲۳ ماهه است، گفت: ما بحران سختی را در مرحله ای که توطئه های فراوان هویت و وجود سوریه را هدف قرار داده اند پشت سر می گذاریم این توطئه ها بر اساس بهانه های واهی طراحی شده و هدف آنها تحت تأثیر قرار دادن حقوق و ریشه اعراب است که به وسیله صهیونسیم و امپریالیسم با دقت طراحی شده است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنان اخیر خود گفته بود: ما خود صاحبان درد و رنجیم و تأکید کرده بود که راهکار پیشنهادی اش برای هر شهروند سوری است که خواهان عزت و کرامت کشور خود است.

صالح درباره راهکاری برای خروج از بحران سوریه گفت: تنها برون رفت از بحران سوریه باید راهکاری سیاسی باشد که بر اساس گفتمان میان همه گروه های مردم سوریه تشکیل شده است.

وی افزود: این مسأله به این معنا نیست که ارتش سوریه از مقابله با حمله به نقاط مختلف سوریه دست بردارد زیرا ارتش سوریه نمونه ای بارز از ملی گرایی و قومیت گرایی است.

وی افزود: گرچه کشورهای غربی در منطقه رویکردهای متفاوتی دارند و منافشان نیز متفاوت است اما مردم سوریه پایه و اساس و محرک اصلی حل بحران سوریه هستند و با توجه به وجود اشتراک با برخی طرف های منطقه ای تأکید می کنیم که ما علاوه بر وجود جنگ روانی و رسانه ای همچنان استوار خواهیم ماند زیرا دشمنان با متهم کردن ما به همدستی با تروریسم می خواهند صفت مقاومت را از ما سلب کنند.

عضو پارلمان سوریه درباره نقش کشورهای عربستان و قطر در بحران سوریه یادآور شد که گروه های که در این هجمه علیه سوریه مشارکت دارند متنوع هستند و وابستگی آنها نیز متفاوت است و آنها با اقدام به ارسال سلاح از همه نقاط جهان به سوریه می خواهند از طرز فکر تکفیری، سلفی و وهابی برای محقق کردن اهداف خود در چند پاره کردن سوریه استفاده می کنند.

وی افزود: ترکیه در واقع با تبدیل کردن خود به دروازه ای برای ارسال سلاح و تأمین مالی معارضان خیال ایجاد امپراطوری مدرن را در سر می پروراند.

صالح در پاسخ به سوالی درباره تأثیر ماندن یا نماندن اسد در آینده سوریه گفت: ما به اسد به عنوان یکی از نمادهای ملی خود پایبند خواهیم بود و غرب این مسأله را درک کرده که از درخواست کناره گیری او به درخواست گفتمان روی آورده اند و ما نیز تأکید می کنیم که گفت وگو بهترین راهکار موجود است و صندوق های رأی تعیین کننده فردی است که به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تأثیرات مثبت اصلاحات در سوریه گفت: از زمانی که اسد به قدرت رسیده است طرح ها و پروه های اصلاحاتی فراوانی را اجرا کرده است او حتی قانون اساسی سوریه را در پی درخواست مردم دچار دگرگونی کرده و قانون احزاب و انتخابات نمونه خوبی برای این مسأله است که نشان دهنده خواست اسد برای مشارکت همه مردم سوریه در تغییر و اصلاحات است.

از این رو به عنوان ملت سوریه باید پیروزی را سرآغاز دوره ای جدید بدانیم که راه ما را روشن می کند و به آزادی معنا می دهد زیرا زبان بردباری منبعی برای ادامه راه است و ما تأکید می کنیم که در برابر دشمنی و ظلم ایستادگی خواهیم کرد و معتقدیم که سوریه حق خود را از دشمنان خود خواهد گرفت زیرا شهادت ثروت ماست و خون ما به تنهایی ناممکن را ممکن می سازد.