به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ کانال ده تلویزیون اسرائیل در واکنش به سخنان دیروز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سیزدهمین سالگرد خروج اسرائیل از جنوب لبنان، اعلام کرد به نظر می رسد نصرالله قبل از آغاز رزمایش جبهه داخلی اسرائیل بر طبل جنگ می کوبد.

اسماعیل زین گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به موضعگیری های دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان دیروز خود افزود: این موضعگیری ها به شدت مورد توجه رسانه های اسرائیل قرار گرفته است و با وجود آن که هیچ یک از مسئولان سیاسی یا نظامی این رژیم واکنشی فوری به این سخنان نشان نداده اند اما پایگاه های خبری اسرائیل در اینترنت از همان لحظات آغازین سخنان نصرالله آن را پیگیری کردند. رسانه های اسرائیل به طور ویژه به بخشی از سخنان نصرالله که به اسرائیل و اشاره وی به ارتباط بین سقوط سوریه و از دست رفتن فلسطین مربوط می شد؛ به شدت توجه نشان دادند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص سخنان نصرالله را به منزله بازگشت به گفتمان « خانه عنکبوت» دانست و در این خصوص به سخنان سیزده سال پیش نصرالله در منطقه بنت جبیل در مراسم پیروزی علیه اسرائیل که چند روز پس از آزادی جنوب لبنان از اشغالگران اسرائیلی برگزار شد، اشاره داشت. کانال ده تلویزیون اسرائیل نیز در واکنش به این سخنان اعلام کرد به نظر می رسد نصرالله بر طبل جنگ علیه اسرائیل می کوبد. کانال ده سخنرانی مستقیم نصرالله را که به صورت مستقیم پخش می شد و تلویزیون سوریه نیز آن را به صورت کامل و مستقیم پخش کرد، دارای معانی و مفاهیم زیادی دانست.

کانال ده تلویزیون اسرائیل افزود سخنان نصرالله نشان از نگرانی واقعی از عواقب حمله اسرائیل بخصوص به لبنان است. کانال ده افزود ارزیابی های ایران و حزب الله بر این اصل مبتنی است که اسرائیل همانگونه که به سوریه حمله کرد ممکن است به لبنان نیز حمله کند. به گفته کانال ده، نصرالله رزمایش جبهه داخلی اسرائیل را که از امروز آغاز می شود به منزله آمادگی اسرائیل برای جنگ علیه لبنان یا حمله ناگهانی به این کشور می داند.