به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری « فرانسه» ، روز گذشته (یکشنبه) وزش طوفان شدید در نواحی شمال مرکزی آمریکا موجب ایجاد گردباد در ایالت های « کانزاس» ، « اوکلاهما» و « آیوا» شد و خانه ها را ویران کرد و بر اساس گزارش رسانه های خبری آمریکا حداقل یک کشته بر جای گذاشت.

مقامات آمریکایی درباره بروز تورنادو در کانزاس، نبراسکا، آیوا، اوکلاهما، مینه سوتا، ویسکانسین، ایلینوی و میسوری هشدار داده اند.

وقوع گردباد در فرودگاه « ویچیتا مید کانتیننت» (Wichita۳۹; s Mid-Continent) ایالت کانزاس و همچنین غرب شهر « دموین» در ایالت آیوا نیز گزارش شده است که موجب قطعی برق هزاران خانه و اداره شد.

روز پنج شنبه هفته گذشته نیز ۱۰ گردباد ایالت تگزاس را در هم نوردید و حداقل به مرگ ۶ نفر منجر شد و ده ها نفر را نیز زخمی کرد. این گردباد خانه ها را ویران کرد و باعث سقوط کابل های برق شد.

  در پوشش این خبر نوشت که گردبادی که روز گذشته ایالت های آمریکا را در هم نوردید، سقف خانه ها را بلند کرد و کامیون های بزرگ را مانند اسباب بازی در اوکلاهما به گوشه ای پرت می کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آگاه از مرگ یک پیر مرد ۷۹ ساله خبر داد و نوشت وقوع این گردباد در اوکلاهما چندین مجروح بر جای گذاشته است.

بر اساس این خبر، وقوع طوفان و گردبادهای شدید روز گذشته در ایالت های آمریکا بخشی از شرایط آب و هوایی بسیار نامطلوب و طوفانی بودند که از تگزاس تا مینه سوتا را در بر گرفته است.

گفته می شود که حداقل چهار گردباد جداگانه بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه) در اوکلاهما رخ داده است.

دانلودفیلم