به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار وحیدی در مراسم بهره برداری از این خط تولید طی سخنانی با تبریک اعیاد شریف رجبیه و گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر و سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس، اظهار کرد: سامانه پدافند هوایی که به یاد و نام امام نهم حضرت جواد الائمه به نام" حرز نهم" نامگذاری شده، به دست متخصصان حماسه آفرین، زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و امروز به مرحله تولید انبوه رسیده است. این یک سامانه پیچیده پدافندی است که قادر است اهداف مورد نظر را در ارتفاع پست و کوتاه مورد شناسایی و ردیابی قرار داده بصورت هوشمند و خودکار مورد هدف قرار دهد.

وزیر دفاع، تحرک بالا، موبایل بودن سامانه سلاح و قابلیت بکارگیری در شب را از ویژگی های سامانه پدافندی حرز نهم برشمرد و افزود: این سامانه قابلیت اتصال به شبکه پدافند کشور را دارد و قادر است ظرف کمتر از چند دقیقه برای مقابله با تهدیدات آماده و فعال شود.

وی با اشاره به اقتدار دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات بیگانگان تصریح کرد: نیروهای مسلح شجاع و سلحشور جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس و فتوحات بزرگی همچون حماسه فتح خرمشهر و پیشرفت های شگرف در حوزهای سخت افزاری و نرم افزاری، آماده اند تحت زعامت و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا هرگونه اقدام خصمانه علیه ایران اسلامی را با قاطعیت در هم کوبیده؛ و سرنوشتی بدتر از رژیم صدام را برای آنان رقم زنند.

وحیدی افزود: مدیران، متخصصان، ولایت مدار و سخت کوش وزارت دفاع نیز با تمسک به مکتب اهل بیت و با الهام از ارزشهای متعالی دفاع مقدس، در تداوم راه امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی با شعار راهبردی « خودباوری» ، « تلاش» ، « خودکفایی» در سالهای پس از جنگ تحمیلی در عرصه علم و فناوری خالق حماسه های بزرگ و فتوحات بی شماری بوده اند.

وزیر دفاع، تولید انواع ماهواره بر، موشک های کوتاه برد، میان برد، دوربرد، سامانه های ضدزره، انواع سامانه های کروز دریایی و انواع سامانه های پدافندی را از جمله این دستاوردهای خیره کننده عنوان کرد.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از مدیران و کارکنان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع اعلام کرد: محصولات بسیار مهم دیگری در حوزه پدافندی هوایی و هواپایه در حال ساخت است که ان شاءالله خبرهای خوش آن را در آینده نزدیک به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهیم رساند.