وی روز پنجشنبه در دیدار مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: اسرائیل با این حرکت خود نشان داد به نابودی خود نزدیک شده و امید است به زودی این مساله در جامعه اسلامی محقق شود.
ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.
وی در ادامه به مساله امر به معروف و نهی ازمنکر اشاره کرد و گفت: این مساله از موضوع های مهم است و قرآن در همین رابطه دستورهای فراوانی به اهمیت و اجرای این فریضه به آحاد جامعه اسلامی داده و سفارش کرده افرادی را برای اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر معین کنید.

** اجرای فریضه امر به معروف منجربه ایجاد امنیت و اخلاق می شود
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که معروف ها و منکرات در جامعه زیاد می باشد و ازجمله منکرات، برخی دولت مردان کشورهای اسلامی هستند که به اسرائیل خدمت می کنند و نوکر آنها می باشند، بر شناخت بیشتر این 2 فریضه تاکید کرد.
وی ادامه داد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود در جامعه امنیت، اخلاق، اشتغال و سایر موضوع ها اجرا خواهد شد، آمران و ناهیان کسانی باشند که اهل معرفت، درک نسبت به معروف و منکر باشند، نسبت به زشتی ها و بد اخلاقی های جامعه بی تفاوت نباشند و با زبان و قدرت تذکر دهند.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر آن قدر در دین ارزش دارد که قرآن افرادی که این برنامه ها را اجرا می کند تمجید می کند و مقابله با استکبار را درهمین زمینه می داند.
آیت الله نوری همدانی همچنین بر تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: در زمینه مسائلی مانند دیرکرد بانک و گرفتن سود دیرکرد حرام است، حرف های زیاد از سوی مراجع تقلید زده شد و حتی به مسئولان وقت گفته شد، ولی کسی به حرف گوش نمی دهد؛ تنها یک صورت است و آن هم مردم به این مساله اهمیت بدهند و از مسئولان بخواهند.
وی در پایان، بر هجرت علما و روحانیان به شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: حضور روحانی در شهرها به منزله طبیب است و باید روحانیان با حضور خود شهر و روستا و اسلام را احیا کنند و در این رابطه لازم است حمایت کرد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی