رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در آستانه به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در قدس و کرانه باختری حالت آماده‌باش فوق العاده اعلام شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز سه‌شنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بعد از انتشار گزارش‌هایی در خصوص قصد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یا انتقال سفارت آمریکا به قدس، نهاد‌های امنیتی اسرائیل برای ناآرامی‌های احتمالی در فلسطین آماده شده‌اند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مسئولان بلندپایه پلیس و دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) و فرماندهی منطقه میانی در ارتش اسرائیل، طی روزهای گذشته، نشست‌هایی برای ارزیابی اوضاع و آمادگی برای موجی از اعتراضات و حملات، برگزار کرده‌اند.

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین از سازماندهی تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های خشم در تمام مناطق فلسطین برای اعلام مخالفت با تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت خود به قدس یا به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خبر دادند.

گروه‌های فلسطینی، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه آینده را روزهای خشم در سراسر فلسطین اعلام کردند.

گروه‌های ملی فلسطین همچنین از سازماندهی یک راهپیمایی مرکزی که روز پنجشنبه در شهر رام‌الله در کرانه باختری برگزار می‌شود، خبر دادند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.