رخدادهای 4 مهر 63

چکیده:

مراسم سومین دوره فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد نیروی هوایی با حضور رئیس جمهور برگزار شد. سرهنگ صدیق: نیروی هوایی در طول جنگ تحمیلی بیش از 300 فروند از هواپیماهای عراق را سرنگون کرده است. قطعات انواع جنگنده های فانتوم در ایران ساخته می شود. آیت الله منتظری: باید مطمئن شویم که دانشگاه های ما در خدمت اسلام و انقلاب و مردم خواهند بود. واشنگتن از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس منصرف شد.

آیت الله خامنه ای: نیروی هوایی به ابتکار و خودکفایی ارزش دهد

مراسم سومین دوره فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در مرکز آموزش های فرماندهی نیروی هوایی برگزار شد.

در این مراسم آیت الله خامنه ای طی سخنانی در اجتماع پرسنل نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی را شما برادران باید درست کنید البته معنایش این نیست که خرابست بلکه معنایش این است که آنچه الان هست کمتر از آن است که باید باشد. شما باید به امر خودکفایی، ابتکار و اعتماد به نفس بسیار ارزش دهید و در تولید خرید و طبقه بندی ابزارها ببیند چه چیز لازم است و چه کار خوب است آن را عمل کنید. امروز شما زیر بار هیچ کس نیستید شما از تشکیلات و نظامی که مورد قبول خودتان و مردم است اطاعت می کنید.

بر اساس این گزارش در این مراسم همچنین سرهنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی نیز طی سخنانی گفت: نیروی هوایی در طول جنگ تحمیلی بیش از 300 فروند از هواپیماهای عراق را سرنگون کرده و خسارات زیادی را به دشمن وارد کرده است امروز نیز تلاش می کنیم نیروی هوایی را به خودکفایی کامل برسانیم.(1)

ساخت دستگاه های کامپیوتری هدایت توپ در کشور

با تلاش متخصصین مرکز آموزش توپخانه اصفهان دستگاه های کامپیوتری هدایت گلوله های توپ و محاسبات نقشه برداری در ایران ساخته شد.

سرهنگ ستاری فرمانده مرکز اموزش توپخانه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با اعلام این خبر گفت: این دستگاه ها قبلا در ارتش ما وجود نداشت و به علت نیاز ما در طول جنگ تحمیلی در کشور ساخته شده است و هم اکنون در جبهه های نبرد مورد استفاده رزمندگان اسلام قرار می گیرد وی همچنین گفت: در مسیر خودکفایی ارتش تا کنون بیش از 100 نوع از قطعات یدکی جنگ افزارهای با همکاری ذوب آهن اصفهان و سایر نیروهای متخصص مدمی و مرکز آموزش توپخانه ساخته شده است. سرهنگ ستاری تاکید کرد: قدرت توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از نظر تکنیک و تعهد پرسنل کاملا برتر بر یگان های توپخانه دشمن است. بر اساس این گزارش مدیر عامل سازمان صنایع دفاعی کشور نیز اعلام کرد قطعات انواع جنگده های فانتوم در ایران ساخته می شود.(2)

آیت الله منتظری: راهی جز تحکیم پایه های عقیدتی در دانشگاه ها نداریم

سمینار نمایندگان آیت الله منتظری در دانشگاه ها در قم تشکیل شد.

در این سمینار آیت الله منتظری تاکید کرد: اگر ما بخواهیم به آینده دانشگاه ها خوش بین باشیم و مطمئن شویم که دانشگاه های ما در آینده در خدمت اسلام و انقلاب و مردم خواهند بود و فارغ التحصیلان و متخصصین رشته های مختلف آنها نسبت به انقلاب اسلامی و کشور خودشان متعهد و وفادار باشند و مثل گذشته نشود راهی نداریم جز اینکه از هم اکنون پایه های عقیدتی و اسلامی جوانان عزیز را در دانشگاه ها تحکیم نماییم.

آیت الله منتظری افزود: هدف ما از اعزام نماینده به دانشگاه ها که ستاد انقلاب فرهنگی نیز روی آن اصرار داشت اسلامی ساختن جو دانشگاه ها از هر نظر و بالا بردن سطح فرهنگی و انقلابی و تحکیم پایه های معارف اسلامی جوانان دانشجو بود از این رو برادرانی که این مسئولیت را پذیرفته اند خود را از هر جهت برای نیل به این هدف آماده کنند.(3)

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس منتفی شد

بر اساس گزارش خبرگزاری ها از واشنگتن منابع کنگره آمریکا اعلام کردند طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس به منظور پرهیز از تحریک ملت های مسلمان منطقه منتفی شده است.

منابع کنگره آمریکا اعلام کردند تهاجم اخیر به سفارت آمریکا در بیروت احتمال انتقال سفارت آمریکا را به بیت المقدس کاهش داده است. دولت ریگان از مدتها پیش هشدار داده بود که چنین اقدامی می تواند سبب خشم افراطیون در خاورمیانه شود. کنگره آمریکا مدتی بود که به دنبال انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بود اما حامیان اصلی این طرح اعتراف کردند که تهاجم اخیر این حمایت را کم کرده است. گزارش ها از بیروت نیز حاکیست کارکنان سفارت آمریکا در بیروت به دنبال دریافت تهدیداتی از جانب سازمان جهاد اسلامی که مسئولیت سه حمله قبلی به تاسیسات آمریکا در لبنان را بر عهده گرفته بود تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت در بیروت شدت بخشیده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 4 مهر 63، ص 3
2. کیهان، 4 مهر 63، ص 3
3. کیهان، 4 مهر 63، ص 22
4. جمهوری اسلامی، 4 مهر 63، ص 3