آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی عنوان کرد: اگر غدیر و پیام آن به درستی دریافت می شد واقعه عاشورا ایجاد نمی‌شد.

وی اصل دین اسلام را ولایت و ولایتمداری دانست و بابیان اینکه پیام دین حمایت از رهبری صالح و امامت و ولایت حقه بر مردم در مقابل حکومت ظلم و جور بر مردم است، گفت: اگر ولایت صالح در جامعه حاکم باشد، شاهد پیشرفت و حکومت فضیلت در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه همدان با اشاره به جاه‌طلبی انسان‌ها و بیان اینکه بزرگترین جنگ‌های جهانی و منطقه‌ای بر سر قدرت‌طلبی است، عنوان کرد: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود برای کسب رأی، مردم آمریکا را فریب داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ترامپ در برنامه‌های تبلیغاتی خود می‌گفت ما 6 تریلیون دلار برای جنگ هزینه کردیم ولی می‌توانستیم با این مبلغ کشور خراب خود را بازسازی کنیم، گفت: ترامپ حالا خودش بر طبل جنگ می‌کوبد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خودزنی ترامپ، آن را ناشی از شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست و گفت: به اذغان رسانه های غربی ایران توانسته آمریکا را در سوریه شکست دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه تهدیدهای آمریکا، طبل توخالی است، گفت: این تهدیدها در اراده و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران خللی وارد نمی‌کند.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه اگر حکومت به دست ناصالحان بیفتد سرنوشت جامعه رو به تباهی می‌رود، گفت: عزاداری‌های ماه محرم باید خالص، بی‌ریا و به دور از هر گونه خرافات برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان باتاکید براینکه دشمن عزادارهای شیعیان را زیر ذره‌بین قرار داده تا با مشاهده کوچکترین مشکل در این حوزه و بزرگنمایی آن شیعه، نظام و انقلاب را زیر سئوال ببرد، گفت: باید مراقب بود.

آیت الله محمدی با بیان اینکه مسلمان عاقل باید قمه را بر سر دشمنان بزند نه بر سر خود، گفت: عزاداران باید مراسم را سنتی برگزار کرده و در عزاداری‌ها از علامت استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه باید پیام عاشورا را درک کرد و تا ابد برای مصیبت امام حسین(ع) خون گریست، به برنامه ریزی برای برگزاری تجمع عزاداران حسینی در پیاده‌راه بوعلی همدان طی پنجشنبه هفته جاری اشاره کرد.

امام جمعه همدان همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان همایش شیرخوارگان حسینی در همدان اظهار داشت: امروز به خاطر قدرت‌طلبی جریان استعمار در کشورهای اسلامی شاهد کشتار هزاران کودک بیگناه هستیم و پیام همایش شیرخوارگان حسینی این است که باید فضا را به سمتی ببریم که مانع از این نسل‌کشی شویم.