آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح جمعه همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح استان مرکزی در اراک اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا در یک مجمع بین المللی و در سازمان ملل، به ملت های جهان اهانت می کند و همین مساله سبب شده مردم جهان از این کشور بیزار شوند و در انزوا قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آمریکا در جهان علنا از کشورهای حامی تروریست و جنایت کار حمایت می کند و با این وجود جمهوری اسلامی را حامی تروریست می خواند که هدف از تمام این صحبت های شیطانی، مقابله با نظام اسلامی است.

دری نجف آبادی بیان کرد: جنایاتی که آمریکا در طول تاریخ انجام داده بر هیچکس پوشیده نبوده و سند این جنایات موجود است، علاوه بر آن این کشور به هیچ تعهد و قراردادی پایبند نیست و عهدشکنی و غیرقابل اعتماد بودن خود را همواره ثابت کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: در این شرایط ما باید بدانیم که با یک دشمن پلید و غیرقابل وثوق سر و کار داریم و بر همین مبنا، بایستی بر خود و ظرفیت های خود تکیه کرده و روند اقتدار و پیشرفت را طی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امروز وجود اتحاد و انسجام و اتکا به ظرفیت و توان داخلی، مهمترین مساله ای است که باید مدنظر داشته باشیم و در مسیر افزایش اقتدار و رشد کشور، با تفکر انقلابی و جهادی و همت و تلاش روزافزون گام برداریم.

دری نجف آبادی ادامه داد: چنانچه وحدت و انسجام و همت حداکثری در کنار هم قرار گیرند، می توان زمینه مطلوبی برای رشد و خودکفایی کشور فراهم کرد، همانگونه که در زمینه های دفاعی و موشکی و هسته ای توانستیم با وجود تمامی فشارهای دشمن، به نقطه مورد نظر و مطلوب دست یابیم.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و سوگواری حسینی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با هدف احیای اسلام و امر به‌ معروف و نهی از منکر قیام کرد و ما نیز امروز وظیفه‌ داریم این وظیفه الهی را در جامعه اسلامی به بهترین نحو به انجام برسانیم.