جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه ‌صحبت‌های ترامپ افترا و تهمت به ملت ایران بود، گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا نشان از قدرت ایران در جهان می‌دهد.
 
 سردار حسین سلامی امشب در کنگره فدائیان انقلاب اسلامی در شهر گرگاب با بیان اینکه هویت شیعه، فرهنگ عزت و اقتدار مومنان همه از عاشورا الهام می‌گیرد، اظهار داشت: عاشورا در حصار زمان متوقف نمی‌شود و هرسال باشکوه‌تر سرزمین جدیدی از قلب‌ها و ذهن‌ها را تسخیر می‌کند.
 
وی افزود: ایثار، گذشت و شجاعت توسط امام حسین (ع) حجتی جاودانه را برای بشر می‌سازد، هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد وجود ندارد، نه نابرابری سپاه و نه ایمان داشتن به شهادت مانع نیست.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما بعثت مجددی از خورشید عالم تاب اسلام بود تا جهان اسلام را در مسیر نوینی از سعادت قرار دهد.
 
وی گفت: اسلام با برکت ضربت شمشیر مجاهدان و بیان و قلم عالمان به پیش رفت، این سئوال مطرح است که آیا کسی تصور می‌کرد که هنگامی که آیات دلنشین قرآن بر قلب پیامبر اسلام (ص) در دره‌های تنگ مکه نازل می‌شد به سرعت بتواند شرق و غرب عالم را در هم نوردد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نور ایمان و مشعل جهاد که به دست مجاهدان افتاد راه سعادت و نجات بشریت گشوده شد، بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز همین‌گونه بود و زنجیرها را از دست بشریت آزاد کرد. فدائیان انقلاب مشغل‌داران راه جدید بودند و ستاره درخشانی که بر سپهر ملت ظهور کرد همان ولایت فقیه بود.
 
سلامی گفت: این سنت دنیای استکبار است که هرگاه نور خداوند در عالم جلوه‌گر می‌شود همه مشرکان متعهد می‌شوند تا آن نور خدا را خاموش کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مستکبران فضای نفسشان تنگ شده است، افزود: آنها باید جهان اسلام را ترک کنند. نظام ناعادلانه جهانی دستخوش چالش عظیم خواهد شد و توازن به سمت اسلام خواهد آمد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه همه مستکبران متعهد شدند و تمام توان اقتصادی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای‌شان را در ظرفی به نام ارتش صدام متمرکز کردند، تصریح کرد: به دنبال تغییر سرنوشت ملت ایران بودند اما ملت ایران ایستاد و 8 سال مقاومت تاریخی آزمون بزرگی را به نمایش گذاشت. دفاع مقدس یک واقعه تاریخی نبود بلکه نمایش اراده، ظرفیت و استعداد یک ملت بود و نشان داد ملت ایران تهدیدپذیر، تسلیم‌پذیر و ذلت‌پذیر نیست. از شکوه ظاهری امپراطوری‌ها هم هراسی ندارد.
 
سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس یک شخصیت جدید برای ملت ایران ساخت، خاطرنشان کرد: دنیا هنوز هم از پنجره دفاع مقدس به ملت ایران می‌نگرد و برای جهانیان یک معیار قضاوت ساخت. دفاع مقدس جریان سیال در دفتر زمان شد و تا ابد امنیت این ملت را تضمین کرد و آن شهادتها در گوشه تاریخ باقی نماند.
 
وی با بیان اینکه امروز به صحنه جهان و منطقه نگاه کنید. دنیای اسلام قبل از انقلاب از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تحت سلطه غرب و شرق بود، بیان کرد:‌ هویت فرهنگی ما را آنها ترسیم می‌کردند اما امروز اینگونه نیست.
 
سردار سلامی خاطرنشان کرد: نطق سراسر انفعال و حاکی از شکست ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را همگان مشاهده کردند که چگونه در مقابل قدرت ایران منفعلانه صحبت می‌کند و ملتمسانه می‌گوید بیایید با هم ایران را متوقف کنیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا نشان از قدرت ایران در جهان می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا از روزی که انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد نتوانست به هیچ یک از منافع خود برسد و اکنون دیگر از دیکتاتورهای آمریکا یعنی حسنی مبارک در مصر، بن‌علی در تونس، صدام در عراق و ...‌ خبری نیست.
 
وی با بیان اینکه در همه جا آمریکا مقابل ایران شکست خورده و ایران به جلو پیش رفته است، گفت: ‌امروز ملت ایران در تمام عرصه‌های فناوری‌های نوین هسته‌ای، بُعد افزایی و دقت‌افزایی موشکها،‌ رشد پهپادها، ایجاد پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها و غیره پیشرفت چشمگیری داشته و اینها همه نشان از قدرت مهارناپذیر ایران است و سبب پژمردگی در دل رئیس‌جمهور آمریکا شده است.
 
سلامی با بیان اینکه مدیریت بلامنازع ایران در بحران منطقه یک واقعیت انکارناپذیر است، افزود: آمریکا در کجای تحولات این منطقه قرار دارد، چرا در رقابت سیاسی با ایران اینگونه شکست خورده و آنقدر سرگردان است که تعهد بین‌المللی خود را شرم‌آور می‌داند.
 
وی با بیان اینکه همه می‌دانند‌ صحبت‌های ترامپ افترا و تهمت به ملت ایران بود، اضافه کرد: آنکه باید مقابل دنیا شرمنده باشد آمریکاست که بمب‌های اتمی‌اش هیروشیما و ناکازاکی را با خاک یکسان کرد. آمریکا‌ باید شرمنده باشد که باشگاه سیاسی توزیع دیکتاتورهای جهان است و پرورش‌دهنده جنایتکارترین نظام عالم یعنی رژیم صهونیستی است. آمریکا حامی رژیم‌هایی است که به یمن حمله می‌کنند. آمریکا مصوب تمام جنگها در دهه‌های اخیر است.
 
وی با اشاره به اینکه ترامپ باید بداند که این ایران است که در حال متوقف کردن آمریکاست، گفت: این واقعیت را باید در عراق، سوریه، یمن و لبنان دیده باشد. او می‌داند که نمی‌تواند رشد فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را متوقف کند. آمریکا و جهان می‌دانند که نمی‌توانند.
 
سردار سلامی با بیان اینکه از مرز نابرابری قدرت عبور کرده‌ایم، گفت: ‌اگر دشمن نگران قدرتمان نبود چرا برای مهار این قدرت این همه تلاش می‌کند. هرگاه دشمن واقعیتی را اعتراف می‌کند بدانید که آن واقعیت بزرگتر از آن چیزی که است که اعتراف می‌کند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان اسلام بدانند که ایران توقف‌ناپذیر و شکست‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: در میدان‌های عمل این امر را اثبات کرده‌ایم. امروز قادریم آتش را به سرزمین‌های دشمنان فرا بدهیم.
 
سلامی اظهار داشت: بهتر است ترامپ به فکر گذر از بحران و چالش‌های کشورش باشد. بهتر است به فکر 50 میلیون انسان زیر خط فقر. 38 هزار نفر خودکشی. دختران نوجوان مورد تجاوز قرار گرفته و بی‌خانمان‌های آمریکا باشد.
 
وی با بیان اینکه ملت ایران راه خود را انتخاب کرده و با تدابیر حکیمانه ولایت فقیه امید تمام مستضعفان و آزادی‌خواهان عالم است، اضافه کرد: آمریکا بداند ایستاده‌ایم و سرو قامت‌تر از همیشه ملت ایران ایستاده است.
 
سردار سلامی با بیان اینکه امروز ملت ایران اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاستش را بر رضایت آمریکا قرار نداده است، گفت: اگر آمریکا برجام را زیر پا بگذارد هیچ خللی در اراده ملت ایران به وجود نخواهد آمد.
 
وی با تاکید بر اینکه آمریکا بداند برجام تکیه‌گاه ملت ایران نیست، ادامه داد: میل خفیف به دشمنان هم نداریم چرا که قرآن می‌فرماید "توطئه مستکبران را به خودشان بر می‌گردانیم".