محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، امروز (پنجشنبه) در ادامه رایزنی ها با مقامات شرکت کننده با وزرای خارجه نامیبیا، اسلوونی و هلند و همچنین کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل به گفتگو پرداخت.

بر همین اساس، ظریف در دیدار وزیر خارجه نامیبیا در خصوص همکاری های دوجانبه و بین المللی و راههای گسترش روابط دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

در دیدار برت کُندرس وزیر خارجه هلند و محمدجواد ظریف مسائل مختلف روابط دوجانبه و راههای گسترش آن مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. مسائل منطقه ای و بین المللی و نیز برجام از دیگر محورهای گفتگوی دو وزیر خارجه بود. 

در این دیدار طرفین ضمن گفتگو درباره موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بر لزوم احترام به قانون اساسی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق تاکید کردند.

وزیر امور خارجه هلند ضمن حمایت هلند از برجام بر لزوم پایبندی به آن تاکید کرد.

به گزارش فارس، فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز امروز با با  وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و ضمن تشکر از میزبانی و مهمانوازی ایران در پذیرش پناهندگان افغان، در خصوص آخرین وضعیت پناهندگان میانماری و سوری گفتگو کرد.

وزیر خارجه اسلوونی نیز از دیگر مقاماتی بود که با ظریف دیدار کرد. در این دیدار راههای تقویت روابط دوجانبه، برجام،‌ مسائل بین المللی و منطقه ای از جمله همه پرسی در اقلیم کردستان عراق مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین روز گذشته در "کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا" (CICA) شرکت و سخنرانی کرد.

اعضای شورای سردبیری روزنامه نیویورک تایمز نیز صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی با ظریف دیدار و در خصوص مسائل مختلف منطقه ای، بین المللی، برجام و ... پرسش و تبادل نظر کردند.