حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت و سخنرانی در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، عصر پنجشنبه به تهران بازگشت.

  حجت الاسلام و المسلمین روحانی در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال معاون اول رییس جمهور و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل قرار گرفت.

رییس جمهور در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران، هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را متفاوت از اجلاس‌های سال ‌های گذشته این مجمع دانست و گفت: این اجلاس فرصتی است که در مجمع عمومی صدای مردم ایران به گوش جهانیان برسد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد : تفاوت اجلاس امسال با سالهای گذشته در این بود که از میان بیش از ۱۹۰ کشور جهان که در مجمع عمومی شرکت کرده بودند فقط دو نفر بودند که سخنانشان نقطه مقابل بقیه اعضا بود.

رییس جمهوری افزود: این موضوعی است که کمتر در تاریخ آمریکا و سازمان ملل اتفاق افتاده که در آن رییس جمهور آمریکا در مورد چند موضوع مهم موضعگیری کند و بعد از آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشابه همان سخنان را تکرار نماید اما هیچکس آن سخنان را تایید نکند.

دکتر روحانی اظهارداشت: مقامهای کشورهای دیگر و حتی سران کشورهای اروپایی و همچنین رسانه ها و خبرنگاران به صراحت اعلام کردند که با این سخنان مخالفند و آن را قبول ندارند .

رییس جمهور گفت: ترامپ خطاهای بزرگ و اتهامات بسیار بی پایه و اساسی مطرح کرد که نه در شان سازمان ملل بود و نه در شان فردی که رییس جمهور یک کشور است.

دکتر روحانی در ادامه خاطرنشان کرد : در جریان این سفر جلسه گروه کاری سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار برگزار شد که جسله بسیار خوبی بود. همچنین با مدیران مسوولان رسانه های همگانی آمریکا، مقامهای سیاسی، رهبران مسلمانان آمریکا، ایرانیان مقیم و مقامهای ارشد کشورهای مختلف دیدار ها و مذاکراتی انجام شد.

رییس جمهور افزود: در همه این دیدارها و مصاحبه ها، مواضع ملت ایران تبیین و تشریح شد.