پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دونالد ترامپ، این کفتار پیر  خرفت در سازمان به اصطلاح ملل تهدید کرده است که نظام کره شمالی در راه خودکشی است و آمریکا در صورت لزوم کل کشور کره شمالی را نابود خواهد کرد. یعنی این مرد خبیث می گوید که آمریکا آماده است تا ۲۵ ملیون انسان بی گناه را به خاطر رفتار رژیم این کشور نابود کند!

 فرض کنید چنین سخنی را رییس جمهور ایران در مورد مردم یهودی اشغالگر ساکن فلسطین می زد. خودتان تصور کنید چه الم شنگه ای به پا می شد! اما ترامپ به راحتی سخن فوق را می گوید. چرا؟ چون در دنیا قانون جنگل حاکم است. یعنی اگر شما قدرت داشته باشید (اعم از اقتصادی و نظامی و سیاسی و رسانه ای) می توانید هر سخنی را بگویید و به جایی هم بر نمی خورد اما اگر ضعیف باشید حتی نمی توانید حرف حق را بیان کنید. 

از اینجا مشخص می شود که امنیت یک کشور تنها از مسیر قدرت قابل حصول است. آنهایی که دنبال تامین منافع کشور با کرنش در مقابل قدرتمندان هستند، متوجه باشند با چه کسی طرف هستند.کرنش به شکل استراتژیک و تکنیکی می تواند قابل توصیه باشد اما به شرطی که اصل نباشد و همان هم در راستای کسب قدرت باشد. تنها با کسب قدرت (اعم از اقتصادی و سیاسی و نظامی و رسانه ای)می توان ثبات برای کشور آورد.