علی اکبر صالحی هم‌چنین پیش از این دیدار با همتایان فرانسوی، چینی و روسی خود در حاشیه کنفرانس سالانه آژانس دیدار کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی در سخنان خود در کنفرانس سالانه آژانس گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در نهایت شفافیت شامل بازرسی‌های متعدد و دسترسی تکمیلی به سایت‌های هسته‌ای کشور انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همه طرف‌های توافق هسته‌ای باید انسجام آن را حفظ کرده و به آن متعهد باشند. همه طرف‌ها بدون استثنا، باید در این زمینه پاسخگو بوده و هر یک از طرف‌ها باید صادقانه به تعهدات خود پایبند باشد تا این توافق، بی‌عیب، در مسیر درست و عملیاتی باقی بماند.

صالحی گفت: هر عمل یا اقدامی که مفاد توافق هسته‌ای را به هر بهانه یا انگیزه‌های سیاسی و فردی تضعیف یا خنثی کند، قطعاً این دستاورد تاریخی را نه تنها به ضرر طرف‌های آن بلکه در واقع به زیان همه جامعه بین‌الملل سست ساخته و به خطر می‌اندازد.

رییس سازمان انرژی اتمی هم‌چنین با اشاره به تحرک جدید آمریکا در آژانس که با درخواست‌های عجیب و غیرقابل توجیه در مورد راستی‌آزمایی برنامه‌ صرفا" صلح‌آمیز کشور، فراتر از توافق برجام و مذاکرات جمعی آن و مفاد دقیقا" تعریف شده‌اش مطرح شده است،  اظهار کرد: نگرش آشکارا خصمانه دولت آمریکا و نیز سیاست‌های تخریبی و اقداماتی که با هدف تضعیف توافق هسته‌ای و جلوگیری از منافع مشروع ایران از اجرای کامل و بدون محدودیت آن صورت می‌پذیرد، مخالف متن و روح برجام است.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم که آژانس و همچنین مدیرکل آن، در مقابل چنین درخواست‌های غیر قابل قبولی مقاومت خواهند کرد و به اجرای نقش نظارتی فنی آژانس به صورتی عینی، عادلانه و بی‌طرفانه شامل حفاظت از اطلاعات حساس فنی و صنعتی حاصله از بازرسی‌ها ادامه خواهند داد. موفقیت آژانس در این چالش مهم و حیاتی به نفع همگان خواهد بود و موجب افزایش اعتبار بین‌المللی این نهاد خواهد شد. همکاری جدی و فعال سایر طرفین توافق و در مقیاس وسیع تر اعضای آژانس در واقع مساعدتی مثبت به این هدف خواهد بود.