علی اکبر ولایتی بعدازظهر امروز در دیدار با زیکفرید برک، رئیس مجلس نمایندگان بلژیک که به تهران سفر کرده است، ضمن خوش آمد گویی به وی و هیأت همراه، به مسائل سیاسی روز منطقه و جهان اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت رصد لحظه به لحظه تحولات اظهار داشت: بر خلاف گذشته که تحولات بین‌المللی، موضوعات منطقه ای را تحت تأثیر قرار می داد، امروز تحولات منطقه ای عرصه بین‌المللی را متأثر کرده است.

وی با اشاره به سوابق ارتباطات دو کشور ایران و بلژیک، گفت: بسیار خرسندیم که امروز میزبان شما به عنوان رئیس مجلس نمایندگان بلژیک هستیم.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب ادامه داد: روابط دو کشور ایران و بلژیک به سده های پیش باز می گردد و دو کشور روابط بسیار خوبی دارند و در حوزه سیاست خارجی نیز مشورت های خوبی بین دو طرف در جریان است.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: ما در منطقه حساسی زندگی می کنیم و جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم را به عنوان یک سیاست اصولی به طور جدی دنبال می کند و به دولت های قانونی منطقه در برابر توطئه ها کمک می کند و آمادگی همکاری با همه کشورهای علاقه مند و جدی در این مبارزه را دارد.

وی با اشاره به توافق هسته ای ایران و ۵+۱ اظهار داشت: براساس تمام گزارش های موجود، ایران به توافق هسته ای پایبند بوده، اما متأسفانه آمریکایی ها به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، مواضعی غیر منطقی و منفی دنبال می کنند که با توافق هسته ای در تضاد است.

ولایتی تأکید کرد: توافق هسته ای، توافقی بین ایران و آمریکا نیست بلکه یک توافق مورد اجماع جامعه جهانی است.

در ادامه این دیدار زیکفرید برک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک هم با تشکر از انجام این دیدار، بر توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی و ضرورت برداشتن گام های مثبت در روابط دو جانبه تأکید کرد.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: از نگاه ما روابط ایران و بلژیک تنها یک رابطه دو جانبه نیست، بلکه چند جانبه است. چرا که ما عضو اتحادیه اروپا هستیم و توسعه روابط دو کشور برای ما بسیار اهمیت دارد.

برک توافق هسته ای ایران و ۵+۱ را برای دو کشور ایران و بلژیک فرصت مناسبی خواند و گفت: کشور شما دارای سطح بالایی از منابع علمی و دانشگاهی است و ما نیز علاقه مند به توسعه روابط در این زمینه و تبادل اطلاعات و تجربیات هستیم.