پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-  نرگس آبیار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اولین رئیس جمهور زن مسلمان، در سنگاپور انتخاب شد. نام او حلیمه یعقوب است. این اتفاق مبارکی برای جهان اسلام است.»

بهتر بود خانم کارگردان پیش از آنکه گزاره حاصل از مرور روزانه اخبار را در صفحه خود بازنشر کند و آن را اتفاق مبارکی بداند درباره آن کمی بیشتر و عمیق تر مطاله می کرد.

حلیمه یعقوب در حالی به مقام ریاست جمهوری سنگاپور انتخاب شد که تمام رقبای او رد صلاحیت شدند و او بدون برگزاری انتخابات به این مقام رسید. هرچند برای انتخاب مقامی که در سنگاپور جنبه تشریفاتی دارد و دخالتی در امور دولتی ندارد برگزاری انتخابات چندان مهم به نظر نمی‌رسد!

همچنین نرگس آبیار علاوه بر اینکه نمی‌داند اولین زن رئیس جمهور مسلمان «مگاواتی سوکارنوپوتری» است که از سال 2001 تا 2004 قدرت را در اندونزی در دست داشته، نخست وزیران زن قدرتمندی چون بی‌نظیر بوتو در پاکستان و تانسو چیللر در ترکیه را هم فراموش کرده است که در بالاترین جایگاه اجرایی یک کشور مسلمان قرار داشتند.

مشخص نیست اصرار بدون پشتوانه برخی فیلمسازان و بازیگران به ورود و اظهار نظر درباره مسائلی که چندان در آن تخصص و اطلاعات ندارند، -به ویژه حوادث سیاسی- و بهره برداری ناشیانه از آن برای اثبات گزاره های تکراری فمنیستی تا کجا ادامه می یابد!

آبیارژ