تازه ترین نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‌ دهد بیشتر مردم آمریکا، رئیس جمهور این کشور را قلدر، بی‌ثبات و بی اخلاق می‌دانند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه خبری «هافینگتون پست» آمریکا در گزارشی به قلم «اد مازا» Ed Mazza در اینترنت نوشت زمانی که پای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در میان است، آمریکایی‌ها آشکارا نظرشان را ابراز می‌کنند. شبکه خبری فاکس نیوز در تازه ترین نظرسنجی خود دریافت اکثر آمریکایی معتقدند چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، فردی قلدر و بی ثبات است.
در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان سؤال شد واژه‌های مشخصی مانند «قلدر» یا «بی ثبات» چه اندازه ویژگی‌های رئیس جمهور آمریکا را نشان می‌دهد. برای واژه «قلدر»، 39 درصد پاسخ دهندگان معتقدندکه این کلمه، «فوق العاده زیاد» بازگو کننده ویژگی ترامپ است؛ 14 درصد آنها این واژه را «زیاد» و 20 درصد نیز واژه قلدر را «تا حدی» منطبق با رفتارهای ترامپ ارزیابی کردند.
در خصوص کلمه «بی ثبات» نیز 33 درصد پاسخ دهندگان، این واژه را «فوق العاده زیاد» مطابق با رفتار ترامپ توصیف کردند. یازده درصد آنها معتقد بودند کلمه «بی ثبات» به میزان «زیاد» بازگو کننده ویژگی ترامپ است و فقط شانزده درصد گفتند که این کلمه «تا حدی» با رفتار ترامپ هم خوانی دارد.
بر اساس این نظرسنجی‌، فقط 27 درصد پاسخ دهندگان گفتند که ترامپ اصلاً قلدر نیست و 38 درصد آنها اعتقاد داشتند که رئیس جمهور آمریکا اصلاً بی‌ثبات نیست.
56 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز گفتند ترامپ «اصلاً» مانند یک رئیس جمهور رفتار نمی‌کند، 55 درصد آنها گفتند وی اصلاً رئیس جمهوری اخلاق‌گرا نیست، 53 درصد گفتند او اصلاً عطوفت ندارد و 50 درصد نیز اعتقاد داشتند که ترامپ اصلاً صداقت ندارد.
با وجود این، 58 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اخیر فاکس نیوز گفتند ترامپ احتمالاً دوره کنونی ریاست جمهوری خود را به پایان می‌رساند.
نظرسنجی فاکس نیوز در فاصله روزهای 27 تا 29 اوت امسال و از هزار و شش آمریکایی واجد صلاحیت برای شرکت در رأی‌گیری صورت گرفت و ضریب خطای آن سه درصد است.