به گزارش پارس به نقل از ایسنا، غلامحسین الهام در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا رییس جمهور تا کنون حکم رییس سازمان نظام پزشکی را امضا نکرده است؟ گفت: موضوع در دست ایشان در حال بررسی است. البته آقای رییس جمهور قبلا نیز اعلام کرده بودند که انتخابات از نظر قانونی مخدوش است و حرف ایشان مبتنی بر قانون بوده و این انتخابات در شرایطی برگزار شد که اشکال قانونی داشته است.

وی هم چنین در مورد اظهارات امروز سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که حضور رییس جمهور در روز گذشته در ستاد انتخابات وزارت کشور غیرقانونی و یک اقدام مجرمانه است، با رد این گونه اظهارنظرها گفت: اول این که به نظر من در مورد ادبیاتی که در ارتباط با رییس قوه مجریه به کار برده می شود باید با احتیاط و دقت بیش تری صحبت ها منعکس شود و این که قبل از بررسی و اثبات یک اقدام در یک محکمه بیاییم و آن اقدام را مجرمانه و غیرقانونی تلقی کنیم درست نیست و در این خصوص باید دقت شود و اگر جایی شائبه حقوقی وجود دارد بگوییم شائبه حقوقی وجود دارد و آن بررسی کنیم.

الهام با بیان این که حضور رییس جمهور در ستاد انتخابات اشکال قانونی نداشت، گفت: اول این که طبق قانون انتخابات، تبلیغات از زمانی آغاز می شود که اسامی داوطلبان از سوی شورای نگهبان به صورت رسمی اعلام شده باشد و اکنون این اتفاق نیفتاده است و هنوز اسامی داوطلبان از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

سخنگوی دولت افزود: در حال حاضر نیز اخبار برخی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری از صدا و سیما پخش می شود. البته ممکن است برخی را منعکس کند و برخی را منعکس نکند و روش تبعیض آمیزی داشته باشد ولی به طور کلی چون زمان تبلیغات نرسیده اشکالی در کار صدا و سیما در ارتباط با پخش اخبار برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری وجود ندارد.

وی در ادامه به ماده ۷۶ قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: فکر می کنم اظهارنظرها بر اساس این ماده صورت گرفته باشد. اگر اشتباه نکنم در این ماده آمده است که مسوولان اجرایی و نظارتی که در امر اجرای انتخابات دخیل هستند حق ندارند له یا علیه نامزدی صحبت کنند ولی باید توجه داشت که رییس جمهور در امر انتخابات مسوولیت مستقیمی ندارد و وزیر کشور مسوولیت دارد. گرچه اخیرا می گویند وزیر کشور هم مسوولیت ندارد ولی به طور کلی این قانون معطوف به وزیر کشور و ناظران انتخابات است و رییس جمهور دخالت مستقیمی در امر انتخابات ندارد و این ماده شامل رییس جمهور نمی شود.

الهام ادامه داد که ایشان روز گذشته در ستاد انتخابات با ادبیات روشنی اعلام کردند که من اکنون در مرخصی هستم و به عنوان رییس جمهور حضور پیدا نکرده ام و به عنوان یک شخص حقیقی در این جا حضور دارد و به عنوان محمود احمدی نژاد به عنوان یک شخص حقیقی اظهارنظر می کنم و همان طور که می دانید شخصیت حقیقی جدا از شخصیت حقوقی است.

وی افزود: همان طور که آقای رییس جمهور گفتند هیچ کس نمی تواند اراده خود را به ملت تحمیل کند و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می گیرند و انتخاب نهایی را انجام می دهند.