حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که در حال دیدار از لبنان است ظهر امروز سه شنبه 31 مرداد 96 با شیخ حسام الدین قراقیره رئیس جمعیت اسلامی مشاریع خیریه لبنان، در مقر این جمعیت دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به تنوع طایفه ای و سیاسی لبنان اظهار داشت: رهبران سیاسی و دینی لبنان با درس گرفتن و بهره گیری از تجارب گذشته توانستند در دریایی از بحران ها و اختلافات منطقه ای، وحدت و انسجام داخلی خود را حفظ کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمعیت اسلامی مشاریع خیریه را جمعیتی موفق در ابعاد مختلف فکری و اجتماعی دانست که از نقش سازنده ای در مقابله با اندیشه های افراطی برخوردار است.

رئیس جمعیت اسلامی مشاریع خیریه نیز در این دیدار با تبریک شروع بکار دولت جدید حسن روحانی، ابراز امیدواری کرد دولت جمهوری اسلامی ایران در تحقق آنچه مصلحت مردم ایران و مصلحت امت اسلامی است موفق باشد. 

شیخ حسام الدین قراقیره تحرک گسترده و انعطاف در دیپلماسی ایران را یکی از دلایل موفقیت در کسب دستاوردها در عرصه های گوناگون دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که با جنگ همه جانبه مواجه بود توانست به رشد و توسعه دست یابد.

رئیس جمعیت اسلامی مشاریع خیریه با اشاره به اینکه تاریخ امت اسلامی مشحون از توطئه های گوناگون طراحی شده برای این امت است، گفت: در چنین شرایط سختی که جهان اسلام با آن مواجه بوده، جریان های مقاومتی از دل این سختی ها متولد شد که توانست در مقابل دشمنی ها و طغیانگری ها بایستد و اینک نیز شاهد یک نمونه موفق این مقاومت در لبنان هستیم.

شیخ حسام الدین قراقیره با تشریح فعالیتهای جمعیت اسلامی مشاریع خیریه، اعتدال و پرهیز از افکار تفرقه آمیز را روش اصلی این جمعیت در فعالیت های خود دانست و تاکید کرد به نصرت الهی ایمان داریم و در عقیده و مسیر خود ثابت قدم هستیم.

*ملاقات با رئیس و اعضای تجمع علمای مسلمین لبنان

به گزارش فارس، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین بعد از ظهر امروز سه شنبه با رئیس و اعضای شورای مرکزی تجمع علمای مسلمین لبنان،  در مقر این تجمع دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری با اشاره به تاریخ تلاش های تقریبی بین مذاهب مختلف اسلامی از نقش شخصیت های برجسته ای چون آیت الله العظمی بروجردی در ایران و جهان تشیع و شیخ محمود شلتوت در الازهر و جهان اهل سنت، تجلیل به عمل آورد.

وی همچنین با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نقش امام خمینی در وحدت جهان اسلام افزود: تاسیس تجمع علمای مسلمین در لبنان بر محور سه هدف اساسی دعوت به فکر اصیل اسلامی، دعوت به وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شکل گرفت که از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز هست و امروز نیز منطقه و جهان اسلام بیش از گذشته نیازمند تمرکز بر این اهداف سه گانه است.

شیخ حسان عبدالله دبیرکل تجمع علمای مسلمین نیز ضمن خوشامدگویی به جابری انصاری با تشریح تاریخچه تشکیل تجمع علمای مسلمین در سال 1982 همزمان با اشغال بیروت بعنوان دومین پایتخت عربی اشغال شده پس از قدس اهداف تجمع را دعوت به اسلام اصیل محمدی، وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت برشمرد.

وی در ادامه از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از وحدت اسلامی بویژه این تجمع در طول سالیان گذشته تقدیر کرد.