اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه در حاشیه نخستین جلسه هیئت دولت دوازدهم افزود: در جلسه اول رئیس جمهور مطالب و اولویت های خود را مطرح کردند و از وزرا خواستند براساس برنامه ها و اولویت های رئیس جمهور برنامه عملیاتی تهیه کنند.
وی اضافه کرد: مهم ترین اولویت بحث اشتغال و مقابله با بیکاری بود، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی باید در راستای تامین منابع داخلی و خارجی و به پای کار آمدن بخش خصوصی کار کنند.
جهانگیری گفت: قرار شد از وضعیت بودجه 96 در جلسه بعدی گزارشی تهیه شود.
وی با اشاره به اینکه محور اصلی منشور کاری دولت تدبیر و امید، تلاش در جهت حل مشکلات مردم و ترجیح منافع مردم برهر منافع دیگری است افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه دقیقی است که برای پیشرفت اقتصاد کشور طراحی شده است.
جهانگیری گفت: اقتصاد مقاومتی 24 بند دارد که هر بند پیام مشخصی دارد و مهم ترین پیام آن این است که ساخت اقتصادی در برابر تکانه های اقتصادی مقاوم باشد.
وی افزود: خوشبختانه یکی از این اتفاقات اقتصادی را از سر گذراندیم، با کاهش شدید نفت مواجه شدیم و در دورانی که نفت از 100 دلار به 30 دلار کاهش یافت در شاخص های اقتصادی و نه در زندگی مردم تاثیر خاصی نداشت؛ این سیاست را در دولت دوازدهم هم ادامه می دهیم.
جهانگیری گفت: برنامه های خاصی طراحی شده است؛ امیدواریم با اقدامات انجام شده هم در اقتصاد هم در فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی، هر کاری از دستمان بربیاید انجام می دهیم و در هیچ زمینه ای کار را زمین نخواهیم گذاشت.