به نقل از پایگاه خبری کنگره، استیو بنون استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید در سخنانی اعلام کرده است که تاثیر ریاست جمهوری ترامپ پایان یافته است.

بر اساس این گزارش وی روز جمعه در مصاحبه با هفته نامه "استاندارد" تاکید کرد: ریاست جمهوری ترامپ که ما به خاطر آن مبارزه کردیم، پایان یافته است. ما هنوز یک دستاورد بزرگ داریم و ما بخشی از ریاست جمهوری ترامپ را ساختیم. ولی این ریاست جمهوری پایان یافته است.

وی در مصاحبه با این نشریه محافظه کار، تصریح کرد: دولت ترامپ پس از خروج من، متعارف تر خواهد شد. البته عدم حضور من در کاخ سفید، این مساله را برای ترامپ سخت تر خواهد کرد تا مسیر لازم به سوی ناسیونالیسم اقتصادی و مهاجرت را هموار کند.

بنون ضمن انتقاد شدید از جمهوریخواهان پیش بینی کرد که سیاستمداران جمهوریخواه ترامپ را متعادل خواهند کرد. وی جمهوریخواهان را متهم کرد که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، حمایت کافی را از وی به عمل نیاورده اند.

اخبار مربوط به خروج بانون از تیم ترامپ روز جمعه منتشر شد. بنون چند ساعت بعد، به شغل قبلی خود به عنوان مدیر عامل گروه رسانه های خبری بریتبارت بازگشت.

وی افزود: اکنون من آزاد هستم. بار دیگر دستان خود را به روی اسلحه ام قرار خواهم داد. می خواهم مخالفان را خرد و نابود کنم. شکی در این مساله وجود ندارد. من یک ماشین کشتار در بریتبارت درست کرده ام و الان می خواهم بار دیگر به شغل قبلی ام بازگردم.