حجت الاسلام حسن روحانی عصرامروز در دیدار  مرتضی رضیعی جانباز قطع نخاع دفاع مقدس، اقدام این جانباز در طی مراحل تحصیلی و کسب تخصص در حوزه پوست و مو را بسیار ارزشمند دانست و گفت: اینکه بعد از نائل شدن به درجه جانبازی بازهم از تلاش باز نایستادید، برای همه جوانان آموزنده است. این حرکت شما نشان می دهد که در سایه تلاش و مجاهدت ، پیشرفت ، هدایت و سعادت نیز حاصل می‌شود و این وعده الهی است.

ریس‌جمهور در ادامه با گرامیداشت شهادت شهید حججی، شهادت این شهید بزرگوار را تکان دهنده و افتخارانگیز دانست و گفت: شهادت شهید حججی، مردم را تحت تاثیر قرار داد و شهادت این شهید بزرگوار نشان داد که حتی آنهایی که جنگ و دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ندیده اند امروز نسبت به سرنوشت دین و مسلمانان بصورت پرشور و باوفا در صحنه حضور دارند.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر این گونه فداکاری ها نبود نه تنها کشورهای عراق و سوریه بلکه منطقه و کشور خودمان نیز مورد صدمه تروریسم تکفیری قرار می گرفت.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه حاکم می شدند دیگر چیزی از حیثیت و آبروی اسلام باقی نمی ماند.

روحانی گفت: تروریست ها کسانی هستند که عملشان با اسلام هیچگونه تناسبی ندارد و با ادعای اسلام اقدام می کنند، البته اقدامات اینگونه افراد برای ما تازگی ندارد چرا که همه آنهایی که در ایران جلادی کرده و به اقدامات تروریستی دست زدند نیز ادعای دین و اسلام داشتند و منافقین به ظاهر خود را مسلمان می دانستند.

رییس جمهور اضافه کرد: در صدر اسلام هم همه آنهایی که روبروی امیرالمومنین علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام قرار گرفتند نیز از همین طایفه بودند و در همه این صحنه ها شاهد تقابل اسلام واقعی با نفاق هستیم.

روحانی گفت: امروز هم داعش و حامیان تروریست ها نمونه بارز تحجر و نفاق در عصر جدید هستند که در دل شان ایمان وجود ندارد و تنها به زبان مدعی ایمان هستند .

رییس جمهور تصریح کرد: در شرایطی که امروز برای جامعه اسلامی حادث شده است باز هم ایثار و فداکاری است که می‌تواند جامعه و مسلمانان را نجات دهد.

در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران هم حضور داشت رییس‌جمهور لوح سپاسی به این جانباز عزیز اهدا کرد.

مرتضی رضیعی در سال ۱۳۶۵ و طی عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و در حالی که ۱۷ سال داشت به درجه جانبازی نائل آمد.