حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه "اشتفان شولتس" سفیر جدید اتریش در تهران گفت: دو کشور ظرفیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف بویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند که می‌توان در همه این زمینه‌ها سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت هر چه بیشتر تقویت کرد.

روحانی اظهارداشت: در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی بوجود آمده که باید از آن استفاده کنیم.

رییس‌ جمهور در ادامه با اشاره به میزبانی موفق اتریش از مذاکرات بسیار پیچیده بین‌المللی در موضوع هسته‌ای و به نتیجه رسیدن این مذاکرات گفت: برجام یکی از توافقاتی است که در وین منعقد شد و هیچ کشوری از آن ضرر نمی‌کند و همه طرفین به سهم خود از آن نفع می‌برند.

روحانی با تقدیر از رویکرد مثبت اتریش برای توسعه همکاری‌ها، خاطرنشان کرد: برجام، توافق برد – بردی بود که از یک طرف نگرانی‌های غیرواقعی برخی کشورهای غربی را برطرف کرد و از طرف دیگر فضای تحریم ظالمانه را علیه ملت ایران از بین برد و امروز به واسطه این توافق آرامش و فضای اقتصادی مناسبی به نفع طرفین بوجود آمده که مصمم هستیم از این فضای جدید برای جذب سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری‌های نو و تسهیل در همکاری‌های اقتصادی بویژه تبادلات بانکی استفاده کنیم.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است؛ لذا ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه، افزایش دهد.

سفیر جدید اتریش نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوار نامه خود  و تجلیل از جایگاه و تمدن دیرینه ایران، روابط دو کشور را تاریخی و همراه با احترام متقابل توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره و بویژه در ایام سختی و دشواری می‌تواند اتریش را به عنوان شریکی قابل اعتماد برای خود محسوب کند.

"اشتفان شولتس" تصریح کرد: اتریش از اهداف و سیاست‌های بین‌المللی دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی حمایت و پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اهتمام کشورش برای توسعه بیش از پیش همکاری‌ها با تهران در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فناوری و تبادلات بانکی، گفت: بانک مرکزی اتریش با جدیت تلاش می‌کند، شرایط مناسبی را برای همکاری‌های نزدیک با ایران برقرار کند.

سفیر جدید اتریش خاطر نشان کرد: اتریش همچنین مصمم است با جمهوری اسلامی ایران در توسعه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های چندجانبه‌ای برقرار سازد.