سیف‌الله رشیدزاده امروز  در اصفهان درباره جزئیات نحوه اسارت و شهادت شهید محسن حججی اظهار کرد: در جنوب سوریه یک مثلث مشترک بین مرز عراق، اردن و سوریه وجود دارد که دارای موقعیت استراتژیک است.

وی افزود: بعد از مذاکرات آستانه (بین ایران، ترکیه، روسیه و سوریه) که هدف آن ایجاد چهار منطقه امن در جبهه سوریه بود، آمریکایی‌ها سعی کردند دست ایران را از این منطقه کوتاه و به این واسطه ارتباط ایران با جنوب لبنان از سمت عراق را حذف کنند که نقش آمریکایی‌ها در پشت صحنه مذاکرات بسیار برجسته بود.

فرمانده لشکر 8 نجف اشرف نجف‌آباد گفت: نهایتاً سیاست این شد که در این منطقه جبهه‌ای ایجاد و ارتباط ایران همچون قبل حفظ شود و تلاش‌های بسیار خوبی هم در این راستا صورت گرفت.

رشیدزاده ادامه داد: نهایتاً روز یکشنبه هفته گذشته آمریکایی‌ها یکی از مقرهای همین منطقه را که گردان حشدالشعبی حضور داشت بمباران می‌کنند و 30 نفر در این حمله از گردان سیدالشهدای حشدالشعبی شهید شدند.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از این حمله در سحر روز دوشنبه هفته قبل نیروهای داعشی به مقری که شهید حججی هم حضور داشت حمله کرده و درگیری صورت می‌گیرد و حدود دو ساعتی هم بچه‌ها مقاومت می‌کنند اما آخر کار یک عامل انتحاری ورود پیدا کرده و شهدای زیادی می‌گیرد؛ شهید حججی هم در این عملیات انتحاری مجروح و پهلو و دست راست ایشان ترکش می‌خورد و نهایتاً از سه طرف محاصره صورت گرفته و شهید حججی اسیر می‌شود.

فرمانده لشکر 8 نجف اشرف اضافه کرد: چون داعشی‌ها قصد عبور از این منطقه را داشتند شهید حججی را اسیر و به مقرهای خودشان می‌برند و نهایتاً بعد از آن‌ هم عکس ایشان را منتشر کردند که با مظلومیت وی را به شهادت رساندند، البته ایشان با اعتقادی که داشت در اوج زیبایی به شهادت رسید.

رشیدزاده درباره هدف آمریکا از بمباران این منطقه گفت: بعد از اینکه آمریکا نتوانست باعث سقوط بشار اسد شود، بیشترین هدفش این بود که حمایت ایران را از حزب‌الله قطع کند و به همین جهت آمریکایی‌ها در اردن، عراق و سوریه پایگاه زده و به این واسطه تلاش می‌کنند که این امر محقق شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان پشتیبانی از مقر محاصره شده وجود نداشت، عنوان کرد: در آن لحظه امکان پشتیبانی نبود، چراکه با سایر مقرها فاصله وجود داشت و اصلاً داعش مستقر نشده و فقط حمله کردند که راه عبور را پیدا کنند، البته بمبارانی که روز یکشنبه توسط آمریکا روی منطقه انجام‌ شده بود باعث شد مقر پشتیبان هم از بین برود.

رشیدزاده با بیان اینکه این حمله در منطقه عمومی تنف و در محدوده جمونه رخ داده است، افزود: بلافاصله بعد از این حمله نیروهای مقاومت در منطقه حضور پیدا کرده و اکنون این مقر در دست جبهه مقاومت است.