جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی که به استماع ادامه سخنان مخالفان و موافقان کلیت وزرای پیشنهادی و دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و نیز دفاعیات این دو وزیر اختصاص داشت، حواشی به شرح ذیل داشت:

ـ مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس که به عنوان موافق کلیت کابینه ثبت نام کرده بود، در میان سخنان خود به ابراز مخالفت ها و انتقادهایی نیز پرداخت که با فریادهای مکرر «دو دو» نمایندگان مواجه شد، اما لاهوتی سعی کرد با بالا بردن صدای خود پشت میکروفون مجلس، سخنان خود را به گوش نمایندگان برساند. سرانجام علی لاریجانی رئیس مجلس نیز به حالت طنز خطاب به وی گفت: یک مقدار موافق هم صحبت کنید.

ـ پس از سخنان مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس که معمولاً با صدایی بلندتر از حد معمول صحبت می‌کند، در موافقت با کلیت کابینه، نمایندگان مجلس، فریادهای «احسنت احسنت» سردادند که رئیس مجلس در واکنشی طنزآلود خطاب به نمایندگان اظهار داشت: کمی اجازه دهید پس از صدای بلند ایشان (کواکبیان) سکوت در مجلس برقرار شود؛ این مطایبه رئیس مجلس با خنده وکلای ملت و خبرنگاران مواجه شد.

ـ هنگامی که محمدجواد آذرمی جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات که اولین وزیر از نسل سوم انقلاب و متولد 1360 است، پشت تریبون قرار گرفت تا از برنامه‌های خود دفاع کند، به عکس زمان نطق حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، سکوت کامل در میان نمایندگان مجلس برقرار شد و همه به دقت به سخنان وی گوش می‌دادند. 

ـ آذری جهرمی در ابتدای سخنان خود در دفاع از برنامه‌هایش برای وزارت ارتباطات گفت: «از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که نسل اول و دوم انقلاب را به نسل سوم پیوند داد». این جمله وزیر پیشنهادی ارتباطات با فریادهای «احسنت، احسنت» اکثر نمایندگان حاضر در مجلس مواجه شد.