سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در تشریح جزئیات جلسه‌هایی که با فراکسیون‌های مختلف مجلس داشته است، اظهار داشت: ما در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس حضور پیدا می‌کنیم چراکه اظهارنظرهای نمایندگان مجلس برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: نکاتی که نمایندگان مجلس بیان می‌کنند برای ما الهام‌بخش است و در کار خود از آنها استفاده می‌کنیم.

علوی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کمیسیون تخصصی ماست چراکه این کمیسیون مستقیما با وزارت اطلاعات سر و کار دارد لذا طبیعتا مباحثی که در این کمیسیون مطرح می‌شود، تخصصی‌تر است.

وزیر اطلاعات گفت: نظرات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همسویی بیشتری با مأموریت‌ها و راهبردهای وزارت اطلاعات دارد بر این اساس در این کمیسیون اساسی‌تر به قضایا پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ مباحث مطرح شده در این کمیسیون خوب و مطلوب بود، در این جلسه‌ها مباحث مختلفی همچون امنیت اقتصادی، مقابله با مفاسد اقتصادی، امنیت سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی، مقابله با نفوذ و جاسوسی، اقدامات ضد جاسوسی وزارت همچنین تبادل اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف مورد بحث قرار گرفت.

علوی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت اطلاعات را با توجه به کارکردی که در این مدت داشت مورد محبت قرار دادند، خوشبختانه برنامه‌های این وزارت خانه مورد عنایت نمایندگان برای چهار سال آینده قرار گرفته است.