یکی از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز هیات دولت، بحث و صحبت پیرامون برجام بود؛ حسن روحانی ، رئیس جمهور، پس از توضیحاتی در خصوص سیاست‌های مستقل کشور، مبتنی بر اسلام و آراء مردم، به تحریم‌های اخیر اشاره کرد، روحانی از بسته شدن دست و پای آمریکایی‌ها پس از امضای برجام گفت؛ موضوعی که به خوبی در تفاوت تحریم‌های آمریکا علیه ایران با کشورهایی نظیر روسیه و کره شمالی قابل تشخیص است؛ تحریم‌های ایران دیگر تکراری شده و روندی کند پیدا کرده، روحانی در ادامه گفت؛ ما شیوه سیاسی‌مان را از قران و پیامبر آموخته‌ایم. حالا صفحه منتسب به روحانی با انتخاب بخش روشنی از سخنان او، از مواضع آشکار کشور در قبال خیانت‌های آمریکا نوشت.

صفحه اینستاگرام روحانی نوشت:

"اگر طرف مقابل، بخشی از عهد را زیر پا گذاشت، ما هم بخشی از آن را زیر پا می‌گذاریم و اگر همه عهد را زیر پا گذاشت، ما هم متقابلاً همان کار را خواهیم کرد. همانطور که خداوند در قرآن به پیامبر می‌فرماید: «اگر دیدی دشمنان می‌خواهند خیانت بکنند و عهد را زیر پا بگذارند، تو هم معادل و برابر همان کار را بکن».

البته قرآن به این نکته هم سفارش دارد که «اگر آن‌ها واقعاً به دنبال صلح بوده و خواستند دشمنی را کنار گذاشته و با شما رفتار درست داشته باشند، شما هم همان کار را بکنید و راه صلح را در پیش بگیرید "

پست اینستاگرامی جدید حسن روحانی +عکس