«تیفانی ترامپ»، دختر کوچک رئیس جمهور آمریکا، در چند ماه ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید کاملا از مسائل سیاسی دور بوده و برخلاف «ایوانکا» ، دختر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا، دخالتی در تصمیم‌گیری‌های پدرش ندارد.

اما از آنجایی که تیفانی ترامپ عضوی از خانواده رئیس جمهور آمریکا است، باید تحت مراقبت سرویس‌های امنیتی این کشور قرار بگیرد و به همین علت سفر اخیر وی هزینه‌های امنیتی زیادی را در پی داشت و این موضوع جنجال‌برانگیز شد.

سفر اخیر تیفانی به آلمان همراه با نامزدش و گذراندن تعطیلات، از دید رسانه‌ها مخفی مانده بود تا آنکه تیفانی عکس‌های سفر را در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد. تصاویر منتشر شده، کنجکاوی خبرنگاران را برانگیخت و تحقیقات شبکه سی‌بی‌اس نشان داد دولت آمریکا 22 هزار و 439 دلار را صرف سفر تفریحی تیفانی کرده است. این هزینه شامل اقامت کامل تیم امنیتی دولت در هتل نیز می‌شود.

عکس‌های تیفانی ترامپ و نامزدش نشان می‌دهد وی به بوداپست نیز سفری داشته؛ اما هزینه‌های آن سفر هنوز رسانه‌ای نشده است.

سفرهای متعدد خانواده ترامپ پس از آغاز دوره ریاست جمهوری او همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار داشت. اریک ترامپ، پسر دوم رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در ماه ژانویه سفری کاری به اوروگوئه انجام داد که هزینه محافظت از وی در این سفر 98 هزار دلار اعلام شد.

یک ماه بعد (فوریه) نیز، ترامپ و دو پسرش سرویس مخفی آمریکا را وادار کردند آنها را در مراسم افتتاح هتل ترامپ در ونکوور کانادا همراهی کند که این موضوع 53 هزار دلار هزینه به همراه داشت.

سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای محافظت از رئیس جمهور و اعضای خانواده وی نیازمند دریافت بودجه بیشتری است و بر همین اساس، درخواست افزایش 60 میلیون دلاری بودجه را مطرح کرد.

طبق قانونی که در زمان «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، به تصویب رسید، خانواده روسای جمهور آمریکا به طور مادام العمر تحت حفاظت سرویس‌های مخفی خواهند بود.