یک عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت که طبق گفته رییس جمهور، ایشان به طور قطع در خصوص تشکیل کابینه و افراد آن با مقام معظم رهبری مشورت داشته و خواهند داشت.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به جلسه این فراکسیون با رییس جمهور، اظهار کرد: مسائل مختلف سیاسی و فرهنگی در جلسه امروز مطرح شد. ما به آقای روحانی تاکید کردیم که سهم خواهی از دولت دوازدهم نداریم و تنها خواست مان کارآمدی کابینه است.

وی افزود: اعضای فراکسیون در این جلسه مطرح کردند که سیاسی بودن افراد برای ما مطرح نیست و ملاک توانمندی، کارآمدی و هماهنگی اعضای کابینه برای پیشبرد اهداف دولت دوازدهم است. ما خواهان کابینه هماهنگ و بدون حاشیه برای مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستیم چرا که معتقدیم کابینه ای کارآمدی، قدرت و توان برون رفت از مشکلات را خواهد داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی بر ضرورت اجرای برنامه ششم و همچنین حل مشکلات موسسات مالی از جمله موسسه کاسپین، ادامه داد: در این جلسه همچنین مطرح کردیم که نگرانی ما این است که افرادی به رییس جمهور تحمیل شوند و امیدواریم آقای روحانی با اختیار کامل دست به چینش کابینه بزند.

کوچکی نژاد اضافه کرد: آقای روحانی عنوان کردند که سعی خود را برای حل مشکلات اقتصادی کشور خواهند داشت و تلاش خواهند کرد وزرایی را به مجلس معرفی کنند که قادر به کسب بیشترین آرا از سوی مجلس باشند.

این عضو کمیته تعامل با دولت فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: آقای روحانی همچنین گفتند که به طور قطع در خصوص تشکیل کابینه و افراد آن با مقام معظم رهبری مشورت داشته و خواهند داشت.

وی اضافه کرد: آقای روحانی همچنین گفتند که منطقه شرایط مناسبی ندارد و با مشکلاتی درگیر هستیم که در دولت قبل کمتر با آنها مواجه بودیم لذا نیازمند تعامل و همکاری هر چه بیشتر قوا به ویژه دولت و مجلس هستیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان با اشاره به درخواست رییس جمهور برای بررسی هر چه سریعتر دو لایحه تفکیک وزارتخانه ها و رفع موانع تولید در مجلس، گفت: آقای روحانی گفتند که خواستار پیروزی دولت دوازدهم هستند لذا درصدد بستن کابینه‌ای بدون حاشیه برای پیگیری مطالبات مردم خواهند بود.