احمد علی مقدم در واکنش به سخنان رئیس جمهور در جلسه اخیر هیت وزیران اظهار داشت: در مجموعه‌های موفق خصوصی اصلی وجود دارد که افراد را تنها بر اساس میزان تخصص و تعهدشان بر می‌گزینند و رابطه هیچ دخالتی در انتخاب افراد ندارد.

وی ادامه داد: همین مدل در کلیت بزرگتر یعنی نظام اسلامی نیز قابل پیاده‌سازی است تا نظام به موفقیت نائل آید. بنابراین اگر آقای روحانی می‌خواهد به موفقیت در دولت دوازدهم نائل شود ناگزیر است در انتخاب مدیران خود ضابطه را بر رابطه مقدم دانسته و افراد انقلابی و عمل‌گرای جهادی را منصوب کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، رئیس‌جمهور را واقف به شرایط انتخاب مدیر اصلح دانست و ادامه داد: تنها موضوعی که در واگذاری مسؤولیت‌ها به مدیران نباید ملاک باشد خط و ربط سیاسی آنان است. از این رو بهتر است رئیس‌جمهور منتخب به ظرفیت‌های نیروی انسانی مخالفان خود هم توجه داشته باشد و از این افراد در جهت مصالح ملی استفاده کند.

مقدم سخنان رئیس جمهور را دارای تناقض‌های آشکار دانست و خاطر نشان کرد: اینکه می‌فرمایند با افراد مختلفی در جناح‌های گوناگون مشورت کرده و نظرات آن‌ها را برای ترکیب کابینه جویا شده‌ام در مغایرت است با این فرمایش که اعضا هیئت دولت، استانداران، فرمانداران و مدیران کل کشور از میان ۲۴ میلیون نفری هستند که به ایشان رای دادند؛ گویا ایشان صرفاً رئیس‌جمهور ۲۴ میلیون نفر است. چنانچه به نظر می آید می خواهند فقط از افرادیکه به وی رای داده اند در مسئولیتها استفاده کند؛ لذا لزومی ندارد با جناح ها و احزاب دیگر مشورت داشته باشد زیرا این مشورتها با توجه به چنین تفکرجناحی بی نتیجه است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه «انتخابات فضای خوبی را در کشور ایجاد کرده‌ اما برخی اجازه استفاده مسئولان از این فضا را برای پیشرفت کشور نمی‌دهند»، تصریح کرد: شفاف بفرمایید خطاب شان از برخی افراد که مانع پیشرفت کشور شده‌اند چه کسانی هستند تا ملت این افراد را بشناسد.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات فقط یک مسابقه برای تقسیم جایگاه‌های قدرت نیست که فقط مناصب مدیریتی را خاص رای دهندگان به خود می‌دانند.

رئیس جمهور حلقه مدیران را محدود به ۲۴ میلیون رای دهنده به خودش کرده است

مقدم بخش دیگری از سخنان روحانی درباره اینکه دولت دوازدهم فراجناحی است را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: اگر منظور رئیس جمهور از فراجناحی، عمل کردن به نظر طیف‌ها و گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب است که این فراجناحی نیست،  زیرا همه از یک جناح محسوب می‌شوند و اگر منظورشان استفاده از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون است که جمع این‌ها همه ۴۲ میلیون نفر رای دهنده هستند نه ۲۴ میلیون نفری که فقط آنها را بحساب می اورد.

وی با بیان اینکه نمی دانم چرا رئیس جمهور حلقه مدیران را محدود به ۲۴ میلیون رای دهنده به خودش کرده و می‌خواهد کشور را از متخصصان، مدیران انقلابی و جهادی بی بهره کند، گفت: این امر باعث خواهد شد سیستمی در کشور ایجاد شود که تمام مدیران و مسئولان کشور الزاماً در انتخاب‌ها بر اساس خواست دولت مستقر رای داده و یا اظهار نظر کنند چراکه در غیر اینصورت حذف خواهند شد. این طرز تفکر با مردم سالاری و شایسته سالاری مغایرت داشته و از طرفی ناقض آزادی و استقلال رای مدیران در انتخابات است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به بخش دیگری از سخنان روحانی اشاره کرد و ادامه داد: رئیس‌جمهور برای افرادی که به تفکر وی رای نداده‌اند حق حیات قائل شده‌ و گفته‌ که باید حقوق اساسی آن‌ها محفوظ باشد در حالی که باید به وی عرض شود این حقوق را اسلام و قانون اساسی به همه ملت اعطا کرده است نه اینکه روحانی و یا کس دیگری این حق را داده باشد.

وی ادامه داد: آقای روحانی گفته که باید به خواست اکثریت احترام بگذاریم در عین اینکه حقوق اقلیت را هم باید محترم شماریم و این درحالی است که رئیس‌جمهور و مسئولان باید به حقوق همه ملت احترام بگذارند. اینگونه دو قطبی کردن جامعه و نام بردن از حقوق اقلیت و اکثریت اقدام درستی نیست و بر خلاف نظر مقام معظم رهبری است.

مقدم خاطر نشان کرد: همانگونه که روحانی خود را رئیس‌جمهور تمام ملت ایران نامید باید پاسخگوی تمام ملت باشد چه آن‌هایی که به وی رای داده و چه آن‌هایی که رای ندادند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید بر اساس تفکر و اندیشه‌ای که مردم به آن رای دادند پیش برویم خاطرنشان کرد: تفکر انقلابی و عملکرد جهادی کشور را از وضعیت اقتصادی کنونی خارج می‌کند نه تفکر و اندیشه‌ای که طی ۴ سال گذشته امتحان شد و عدم کارآیی خود را نشان داد.

رای دهندگان به روحانی به وعده های انتخاباتی وی رای دادند نه تفکرات قبلی اش

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی مردم و معیشت مردم مشخص است، رای دهندگان به روحانی دوباره به وعده‌های انتخاباتی وی اعتماد مجدد کردند نه اینکه به اندیشه و تفکرات قبلی وی رای داده باشند.

مقدم به سخنان متناقض روحانی اشاره و تصریح کرد: رئیس جمهور از یک طرف عنوان می کند با قوای دیگر مخالف نیست و رابطه خوبی با هم دارند و از طرف دیگر عده‌ای از نمایندگان مجلس که بر اساس دیدگاه و تشخیص خود طرح سه فوریتی ارائه می‌دهند را متهم به بهم ریختن دولت و یا قوه قضائیه را متهم به حاشیه سازی می‌کنند. آیا این صحبت‌ها ضد و نقیض نیست؟! بهتر است به‌جای اینگونه سخن گفتن در عمل به حقوق و تکالیف همه قوا احترام بگذاریم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: آقای روحانی از یک طرف عنوان می کند با همه رابطه خوب داریم و بهتر است با لحن دوستانه و بردارانه با هم سخن بگوییم و فاصله نگیریم اما از طرف دیگر به همه منتقدین انگ جناحی زده، همه را متهم می‌کند که این‌ ها به خاطر انقلاب، دین و منافع ملی حرف نمی زنند بلکه بیشتر بخاطر منافع حزبی، گروهی و جناحی سخن می گویند؛ باید از وی سؤال کرد که این‌گونه متهم کردن منتقدین فاصله‌ها را زیاد تر می‌کند یا کمتر؟!

مقدم در پایان خطاب به رئیس دولت خاطرنشان کرد: آقای روحانی با صراحت، شفاف و به روشنی بفرمایید کدام یک از احزاب، گروه ها، تشکل ها و جناح‌ها به شما فشار وارد می آورند و سهم خواهی می‌کنند.