دکتر محمد سعید احدیان نوشت:

 اصول گرایی نیاز به تغییر اساسی دارد. این مطالبه اکثر بدنه این جریان است و نامه قالیباف به جوانان، فارغ از «من قال» آن، حرف دل امروز بسیاری از نیروهای انقلابی است که تا دیروز توسط آن ها مطرح می شد اما شنیده نمی شد. 

   تجربه گذشته و عملکردهای  بعد از انتخابات  نشان می دهد این تغییر بطور عادی از بالا صورت نخواهد گرفت،  لذا تغییر باید از بدنه جوان مومن و انقلابی به راس منتقل شود اما بی تردید بخش مهمی از این تغییر باید در بالا صورت گیرد لذا جوانان اصول گرا «صدا» و «نماینده» هایی  لازم دارند که اولا «صدا»ی شان باشند تا مطالبه «تغییر»، شنیده و در نتیجه  فراگیر شود و ثانیا به «نمایندگی» از آن ها تغییر را در بالا پیگیری کنند. 

 اکنون قالیباف بعنوان نفر اول از چهره های صاحب نفوذ  این پرچم  را برداشته است باید بقیه معتقدین به تغییر به اصل تغییر کمک کنند.  چه چهره های مشهور اصول گرا که می توانند تغییر را نمایندگی کنند باید خود را در کنار قالیباف تعریف کنند و به جریان تغییر کمک کنند و چه  بدنه اجتماعی نیروهای اصول گرا که باید تغییر با محوریت آن ها رقم بخورد، باید این مطالبه را با حمایت خود تقویت کنند.

   قالیباف نشان داد با اینکه همیشه منتقد جدی جریان اصول گرایی بوده و از تصمیمات این جریان بیشترین لطمه را خورده است، بازهم در نگاهی جریانی  حاضر به ایثارگری است.

  قالیباف بنا نیست رهبر تغییر باشد، اما می تواند صدای جوانان اصول گرا و نماینده آن ها باشد. اگر بقیه هم به او کمک کنند می توانند باهم  تبدیل به محوریتی برای تحول در اصول گرایی و ایجاد نواصول گرایی شوند.