علی بختیاری معاون اجرایی و رئیس ستاد برگزاری حزب ندای ایرانیان عصر امروز (شنبه 31 تیر ماه) در نشست خبری با اشاره به این که دستور کار برگزاری کنگره انتخاب شورای مرکزی جدید و دبیرکل جدید حزب است، گفت: حدود 2 ماه است که تیم اجرایی متشکل از 30 نفر از ارکان مختلف حزب در قالب تیم اجرایی کارهای کنگره را انجام می‌دهند، تا 5 مرداد شاهد برگزاری سومین کنگره حزب باشیم.

بختیاری با بیان این که حزب ندا از بدو تاسیس کنگره‌ها را سالانه برگزار کرده است، اظهار داشت: هر 2 سال یکبار به استناد اساسنامه حزب مکلف به انتخاب شورای مرکزی هستیم، لذا در سومین کنگره ناچار به برگزاری انتخابات مرکزی هستیم و به سبک و سیاق کنگره اول به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: از میان حدود 7400 عضو رسمی و آزمایشی از سراسر کشور 440 نفر براساس تصمیم حزب واجد شرایط حق رای خواهند بود، که تا  دو سوم اینها کنگره رسمی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان در نشست خبری با بیان اینکه در افتتاحیه از شخصیت‌های سیاسی دبیران کل احزاب و نمایندگان مجلس و اعضای کابینه دعوت به عمل آمده اظهار داشت: مهمترین نکته در کنگره سوم این است که از صفر تا صد کارها توسط تمامی اعضا از سراسر کشور انجام شده و این کنگره با پرداخت حق عضویت و کمک اعضا برگزار می‌شود.

بختیاری درباره سخنران اصلی کنگره، گفت: دبیرکل حزب آقای فراهانی، آقای خرازی و همچنین آقای عارف سخنران رسمی مراسم هستند.

وی درباره حضور جوانان در شورای مرکزی جدید اظهار داشت: شورای مرکزی برآیند نظر کنگره هست که به مدت 2 سال سکاندار هدایت و رهبری حزب است، مسلماً ما هم از این مسئله استقبال می‌کنیم و جوانان هم می‌توانند خودشان را در معرض نظر اعضای کنگره قرار دهند، حزب باید پوست‌اندازی داشته باشد و چهره‌هایی که می‌تواند باید به صحن کنگره معرفی شوند.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان افزود: شعار حزب همان شعار تعامل، مدارا، توسعه پایدار و اصلاحات گام به گام است و این شعار را از بدو تاسیس قرار دادیم و معتقدیم کارایی خود را دارد.

بختیاری با اشاره به این که تاکنون 3 فراکسیون برای کسب آرای کنگره اعلام موجودیت کردند، گفت: فراکسیون‌های سرو، آسا و آرمان این سه فراکسیون هستند و عرصه سیاست و حزب، عرصه‌ نظرهای جمعی است.

وی در پاسخ به این پرسش که معرفی شدن نام صادق خرازی به عنوان گزینه شهرداری تهران از طرف حزب بوده یا خیر، گفت: مسلماً هر عضوی از حزب در هر کجای ساختار اجرایی و نظارتی بخواهد حضور داشته باشد باید نظر جمعی حزب را بگیرد، همانطور که دبیرکل نیز در راستای سیاست‌های حزب وارد شورای شهر شد.

معاون اجرایی و رئیس ستاد برگزاری حزب ندای ایرانیان درباره برخی انتقادها به ساز و کار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: تا این لحظه با ساختار شورا تعامل داریم و پیش می‌رویم اما مسائلی که مد نظر بوده مکتوب متذکر شدیم اما بحث جدایی و استقلال از شورای سیاستگذاری را درنظر نداریم.

بختیاری درباره پیشنهادات حزب ندا به روحانی برای کابینه جدید گفت: ما از پوست‌اندازی دولت و توجه به طیف جوان استقبال می‌کنیم، میانگین سن دولت کنونی 61 سال است، که دو برابر میانگین سن جمعیت کشور است. از بدو تاسیس شعار جوان‌گرایی را داشتیم و رایزنی‌هایی را با دولت مبنی بر توجه به جوانان انجام دادیم.

وی افزود: ما در حزب سعی کردیم خواسته‌هایمان را پیگیری کنیم و خواسته ما این است که دولت و مردم به این باور برسند که سهمی را به قشر جوان بدهند.