سیدفضل‌الله موسوی عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس سابق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در رابطه با انتخاب فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد، گفت: از آنجایی که بنده دو دوره ریاست دانشکده حقوق را در دوران ریاست فرهاد رهبر داشتم و از نزدیک با کارها و فعالیت‌های وی آشنا هستم و فرهاد فرهاد رهبر دارای یک مدیریت قوی است.

عضو حقوق‌دان شورای نگهبان تصریح کرد: به اعتقاد بنده انتصاب فرهاد رهبر انتصاب شایسته‌ای است مخصوصا در دانشگاه آزاد که گستردگی خیلی زیادی دارد و امیدواریم وی از عهده این مسئولیت به‌خوبی بر بیاید و احساس هم می‌‌کنم همینطور هم خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد: در زمانی که رهبر رئیس دانشگاه تهران بود شاهد یک مدیریت خوب بودیم و دانشگاه از یک آرامش خیلی خوبی برخوردار بود و وی نسبت به تمام دانشگاه اشراف داشت.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات خوبی که در دوران مدیریت فرهاد رهبر در دانشگاه تهران شاهد بودیم این بود که ایمیل و شماره تماس خود را در اختیار اساتید و دانشجویان قرار داده بود و می‌گفت در عرض 24 ساعت پاسخگو خواهم بود، و حتی گاهی دیده می‌شد کمتر از یکساعت پاسخ اساتید و دانشجویان را می‌داد.

موسوی ادامه داد: یکی از خصوصیات دیگر فرهاد رهبر این است که جناحی عمل نمی‌کند، حتی وقتی به ریاست دانشگاه تهران رسید برخی از معاونان قبلی سر جای خودشان ماندگار شدند یا اگر تغییری صورت گرفت در حد جابجایی‌هایی بود و اینطور نبود که بخواهد کسی را حذف کند.

وی اظهارداشت: فرهاد رهبر همواره در مراسم روز معلم در دانشکده‌های مختلف حضور داشت و ارتباط خوبی را با اساتید دانشگاه برقرار کرده بود. در کل به نظر می‌رسید مدیریت خوبی را در دانشگاه تهران داشت.