حسن هانی‌زاده با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تلاش برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، گفت: دونالد ترامپ همراهی بسیار زیادی با لابی صهیونیستی دارد چنانچه که پیروزی او در ریاست جمهوری آمریکا مرهون همکاری و کمک‌های مالی صهیونیست‌ها بود.

وی افزود: دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ دوره افزایش روابط اسرائیل با کاخ سفید است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: مقامات آمریکایی مدعی شدند که به زودی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس انتقال می‌یابد، اگر این امر صورت گیرد، آمریکا بیت المقدس را پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی به شمار خواهد آورد که این اقدام با قطعنامه‌های شورای امنیت کاملا منافات دارد.

هانی‌زاده تاکید کرد: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در منع اقامه نماز جمعه مسجد الاقصی هم برآیند همکاری تنگاتنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا است، تقابل فلسطینیان با رژیم اشغالگر قدس افزایش خواهد یافت و انتفاضه سوم را به بار خواهد آورد.

وی اظهار کرد: هدف نخست رژیم صهیونیستی انتقال سفارت کشورهای خارجی به بیت المقدس است.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با بهانه به بن بست رسیدن مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین درصدد است تا هیچ گونه حقی برای ملت فلسطین قائل نباشد، این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس تمایل به از سر گرفتن مذاکرات را هم ندارد.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: درگیری در اراضی اشغالی شدت خواهد یافت و فشار رژیم صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین و محاصره مسجد الاقصی بیشتر خواهد شد.