محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم معارفه فرهاد رهبر رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تجدید قوا در هیئت موسس و هیئت‌امنای، روح تازه‌ای به بدنه دانشگاه آزاد دمیده است.

وی افزود: سه ماه دکتر نوریان در این دانشگاه مسئولیت داشت؛ سه ماه پرتلاطمی بود که فکر کنم امروز دیگر خیال‌شان‌ راحت است.

زاهدی با اشاره به سوابق دکتر فرهاد رهبر خاطرنشان کرد: من و ایشان در دولت نهم فعالیت داشتیم، پس از حضور من در وزارت علوم، ریاست دانشگاه تهران به وی سپرده شد. آن موقع این دانشگاه یکی از سیاسی‌ترین دانشگاه‌های کشور بود. فرهاد رهبر توانست با تعامل با دانشجویان و اساتید دانشگاه را خوب مدیریت کنند. وی اهل مشورت، تدبیر و با فکر است. نباید فکر کنیم به دلیل برخی مسئولیت‌هایی که در نظام به دلیل نیاز کشور قبول کرده، خدای نکرده اهل چماق است. دکتر فرهاد رهبر امکان ندارد بدون فکر، مشورت، آگاهی و علم کاری انجام دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: فرهاد رهبر به مشورت باور دارد و آن را در عمل هم نشان داده است. به دلیل مسئولیت‌های سنگین در نظام بسیار تجربه‌مند است و با توان و فکر و اندیشه لازم می‌تواند کمک کند. دانشگاه آزاد می‌تواند مسیر خوبی را طی کند و از وابستگی به شهریه‌های دانشجو جدا شود.

وی در توصیه‌هایی به‌ فرهاد رهبر گفت: دانشگاه آزاد دارای نیروهای انقلابی، مومن و توانمند است.‌ آنها می‌توانند با توانمندی خود بازوی کمک و یار شما باشند.

زاهدی تاکید کرد: دانشگاه آزاد در زمینه کارآفرینی اقتصاد مقاومتی می‌تواند به عنوان مدل خوبی نقش‌آفرینی کند و نیازهای بومی کشور را در مناطق مختلف تامین کند. آموزش عالی در دانشگاه آزاد می‌تواند انعطاف‌پذیر و کمک‌کننده به مسائل مختلف کشور باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق دانشگاه آزاد می‌تواند در کشور فعال‌تر شود و کمک کند تا دانشجویان ما علم را به ثروت تبدیل کنند. ما در کمیسیون آموزش مجلس از همکاری دریغ نخواهیم کرد و امیداواریم با تعامل دانشگاه آزاد با وزارت علوم و وزارت بهداشت این مسیر بهتر شود.