به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، دولت ترامپ بیانیه‌ای تهدیدآمیز علیه ایران صادر کرد.

در این بیانیه گفته شده: ترامپ و دولتش اقداماتشان را برای بازگرداندن آمریکایی‌هایی که به طور ناعادلانه در خارج از کشور بازداشت شده‌اند، تشدید می‌کنند. آمریکا گروگان‌گیری و عملکرد ملت‌هایی را که شهروندان ما را بازداشت کرده و بدون هیچ دلیل یا طی مراحلی گروگان می‌گیرند، محکوم می‌کند .

دولت ترامپ در این بیانیه مدعی شد: ایران چهل سال است از بازداشت و گروگان‌گیری به عنوان ابزاری در سیاست خود استفاده می‌کند. این کار تا همین امروز با محکومیت ده سال زندان برای «شیو وانگ» ادامه داشته است. ایران مسئول حفظ و مراقبت از شهروندان در بند آمریکایی در کشورش است. 

در  ادامه بیانیه آمده است که: ترامپ از ایران می‌خواهد که «روبرت لوینسون» را که ده سال پیش در ایران بازداشت شده را به خانه برگرداند و تقاضا دارد که سیامک و باقر نمازی را که در دوران اوباما در کنار دیگر شهروندان آمریکایی در ایران به طرز نا‌عادلانه‌ای بازداشت شده‌اند را برگرداند و آزاد کند. 

در پایان این بیانیه آمده است که ترامپ آماده اعمال «تبعات» جدید و جدی علیه ایران در صورتی که این شهروندان آمریکایی که به ناحق زندانی شده‌اند به خانه برنگردند و آزاد نشوند هست.