حسینعلی امیری در رابطه با رایزنی فراکسیون‌های سیاسی مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور برای ترکیب کابینه دولت دوازدهم گفت: آقای رئیس‌جمهور در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت مطرح کردند که با جریان‌های سیاسی مختلف و همچنین اشخاص مطرح در این جریان‌ها و شخصیت‌های مختلف نظام درخصوص چینش کابینه مشورت کرده‌اند.

او با اینکه طی روزهای آینده روسای فراکسیون‌های مجلس با رئیس‌جمهور دیدار خواهند کرد، اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم و کلیدی مطرح اعضای هیات رئیسه فراکسیون‌های سیاسی مجلس با آقای رئیس‌جمهور می‌تواند در رابطه با ترکیب و چینش کابینه دولت دوازدهم باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که برخی از نزدیکان و مشاوران رئیس‌جمهور اصلاح‌طلبان را متهم به سهم‌خواهی کرده‌اند. آیا در دیدارهایی که میان رئیس‌جمهور و اعضای کمیته تعامل اصلاح‌طلبان صورت گرفته چنین چیزی مطرح شد؟ تصریح کرد: تا آنجایی که بنده در ملاقات‌های صورت گرفته میان آقای رئیس‌جمهور و فراکسیون‌های مجلس حضور داشته‌ام، هیچ بحثی در رابطه با مصادیق اعضای کابینه مطرح نشده است.

امیری در توضیح بیشتر درخصوص این دیدارها خاطرنشان کرد: در این دیدارها درخصوص مسائل و مصالح عمومی کشور صحبت شده است. با این حال، با توجه به دیدار روسا و اعضای هیات رئیسه فراکسیون‌ها با آقای روحانی، ممکن است مسائلی درخصوص ترکیب و چینش کابینه نیز مطرح شود، آنها نقطه نظرات و شاخص‌هایی داشته باشند و آنها را به آقای رئیس‌جمهور منتقل کنند.

او ادامه داد: بحث‌هایی هم که تاکنون در مجلس از سوی نمایندگان یا فراکسیون‌‌ها مطرح شده است، من این بحث‌ها را هم به دولت منتقل کردم و در سطحی دیگر، آن بحث‌ها را برای آقای رئیس‌جمهور بازگو کردم و ایشان در جریان امور قرار دادم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: تاکنون هیچ کدام از فراکسیون‌ها صحبتی درخصوص مصادیق اعضای کابینه با ما نداشته‌اند.

امیری در پاسخ به این سوال که چرا برخی از افراد نزدیک به دولت ادعای سهم‌خواهی از سوی اصلاح‌طلبان را مطرح می‌کنند؟ ابراز داشت: رابط میان مجلس و دولت، بنده هستم. من قاطعانه می‌گویم که هیچ کدام از فراکسیون‌ها تاکنون بحثی در رابطه با مصادیق اعضای کابینه با ما نداشته‌اند.