«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در خصوص دیدار اوایل ماه جاری میلادی «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور دو کشور آمریکا و روسیه گفت: «پوتین و ترامپ در واقع در خصوص مسئله فرزندخواندگی در نشست هامبورگ گفت‌وگو کردند».

بنا به گزارش اینترفکس، پسکوف تصریح کرد:«پوتین و ترامپ هیچ نشست محرمانه‌ای در حاشیه نشست گروه 20 نداشتند و احتمال برگزاری یک نشست دیگر میان پوتین و ترامپ وجود دارد که هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است».

پسکوف در حالی این اظهارات را مطرح کرد که رسانه‌های آمریکا گزارش کردند که ترامپ و پوتین در حاشیه نشست گروه 20 در هامبورگ در 7 و 8 ژوئیه، یک نشست محرمانه دوم هم برگزار کرده بودند.

وی ادامه دادکه مکالمه رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در حین مراسم شام یک نشست محرمانه نبود و گفت: «من می‌توانم تأیید کنم که به این موضوع اشاره شده است و بیشتر از این نمی‌توانم چیزی بگویم».

پسکوف ادامه داد که پوتین و ترامپ درباره مسئله تسلیح و آموزش معارضان سوری توسط واشنگتن هیچ بحث و گفت‌وگویی نکردند.

پوتین و ترامپ برای اولین بار در نشست گروه 20 در 7 ژوئن در هامبورگ آلمان با یکدیگر دیدار کردند و پوتین اعلام کرد که در اولین نشست با ترامپ درباره اوضاع اوکراین و سوریه و مبارزه علیه تروریسم و امنیت سایبری گفت‌وگو کرده است.

این نشست به مدت 2 ساعت و 20 دقیقه ادامه داشت و «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون» وزرای خارجه روسیه و آمریکا نیز در این نشست حضور داشتند.