حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه متأسفانه دولت تاکنون برنامه ششم توسعه را اجرا نکرده است، گفت: در آستانه انتخابات شاهد بودیم که دولت تنها به بخشی از این برنامه یعنی افزایش حقوق بازنشستگان عمل کرد که با مخالفت اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم مواجه شد، اما همین اجرای حداقلی در برنامه ششم جای تشکر دارد!

وی با تأکید بر اینکه سامانه حقوق مدیران باید راه اندازی شود، اظهار داشت: متأسفانه لایحه جامع مدیریت خدمات کشوری که تا حدود زیادی حقوق مدیران را ساماندهی می‌کند، فراموش شده است و ما همچنان منتظر تقدیم این لایحه از سوی دولت هستیم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد:‌ دولت نه تنها لایحه مدیریت جامع خدمات کشوری را به مجلس ارائه نمی‌کند، بلکه ماده 38 برنامه ششم توسعه مبنی بر تعیین سقف حقوق مدیران را هم با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف کرد و از این طریق حقوق‌های نجومی را آزاد کردند.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: در حالی ماده 38 برنامه ششم توسعه که جلوی حقوق‌های نجومی را می‌گرفت، حذف شد که دولت در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام  کرد به زودی لایحه مدیریت خدمات کشوری را می‌آوریم و جلوی حقوق‌های نجومی را می‌گیریم.

گفتنی است؛ طبق ماده 38 لایحه برنامه ششم که به تصویب مجلس رسیده بود مجموع پرداختی ماهانه مقامات، مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 35 این قانون حداکثر دو برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری است.